زیرساخت آزمایشگاهی نمونه گیری از بیماران مشکوک به آنفلوآنزا در لرستان فراهم شد

مخیری گفت: شرایط و زیرساخت آزمایشگاهی نمونه گیری از بیماران مشکوک به آنفلوآنزا در استان فراهم و تاکنون ۴۰ مورد بیمار قطعی مبتلا به این بیماری شناسایی شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، «حمید مخیری» امروز در سخنانی اظهار داشت: بیشترین موارد ابتلا به بیماری تنفسی آنفلوآنزا در شهرستان خرم آباد و از بین افراد دارای بیماری های زمینه ای گزارش شده است.

 

مدیرگروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه تاکنون از ۳۹۸ نفر افراد مشکوک به آنفلوآنزا نمونه برداری شده است، اظهار داشت: ۲ نوع ویروس A وآنفلوآنزا وجود دارد که ویروس کنونی شیوع یافته در سطح کشور از نوع A است و تمام موارد مواد شناسایی شده استان، مهرماه گذشته به این ویروس دچار شده اند.

 

وی با بیان اینکه پنج بیمار مبتلا به آنفلوآنزا در مراکز درمانی لرستان بستری و تحت درمان هستند، عنوان کرد: ۶ هزار واکسن آنفلوآنزا بین واجدین شرایط تزریق، با اولویت افراد تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران، بهداشت و درمان و زنان باردار در استان توزیع شده است.

 

مخیری با اشاره به اینکه پیش از این زیرساخت نمونه برداری از افراد مشکوک به ویروس آنفلوآنزا در آزمایشگاه های استان وجود نداشت ادامه داد: امسال امکان نمونه برداری فراهم شده است و نتایج سریعتر به افراد اعلام خواهد شد.

 

وی با اشاره به شیوع بیماری های تنفسی بین دانش آموزان استان نیز گفت: در این راستا با همکاری کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی و مربیان بهداشت مدارس، دانش لازم جهت مقابله، پیشگیری از انتقال ویروس و شناخت علائم هشدار دهنده آموزش داده شده است.

 

مخیری افزود: همچنین بر لزوم تامین  مواد شوینده و مایع دستشویی برای مدارس تاکید شده است و نیروهای مربی بهداشت مدارس باید در هر کلاس، یک دانش آموز مراقب سلامت را جهت معرفی افراد دارای علائم معرفی کنند.

 

مدیرگروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی لرستان اظهار کرد: مدیران مدارس نیز در راستای مقابله با شیوع هر چه بیشتر این ویروس موظف شده اند نسبت به تعطیلی کلاس هایی اقدام کنند که طی سه روز ۲۵ درصد افراد کلاس مبتلا به آنفلوآنزا شده باشند.

کد خبر 1226232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha