تربیت نیرو در مدرسه حلقه های میانی انقلاب اسلامی با رویکرد مسئله محوری

باغبانها گفت: مسئله محوری رویکرد کار در برگزاری دوره های مدرسه تشکیلاتی حلقه های میانی انقلاب اسلامی است و امیدواریم با برگزاری دوره انصار، سفیرانی داشته باشیم که در مجموعه های فرهنگی، کار تربیتی را آغاز کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «محمدحسین باغبانها» در نشست حجت الاسلام رهبری مشاور ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور با مدیر و کارکنان ستاد کانون های مساجد استان و تعدادی از اعضای ستاد مردمی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان که با موضوع مدرسه حلقه های میانی انقلاب اسلامی امروز ( سه شنبه 3 آبان) در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین برگزار شد، بیان کرد: مدرسه تشکیلاتی حلقه های میانی انقلاب اسلامی (محما) بعد از سه تا چهار ماه کار تئوری و جلسات هفتگی و با تفاهم نامه ای که بین ستاد مردمی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان و ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد به امضا رسید، افتتاح می شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین ادامه داد: در این مدرسه تشکیلاتی سه دسته مخاطب دیده شده که دسته اول متولدان سال های 1375 تا 1385 هستند که در این دوره تمرکز ما روی این گروه بوده که حلقه های میانی بالقوه هستند.

 

وی عنوان کرد: یکی از موضوعاتی که وجود دارد این است که دهه 70 تا 80 آنقدر که باید با ادبیات انقلابی آشنا نیستند بنابراین از مجموعه های فرهنگی شامل هیئت ها وکانون های فرهنگی هنری مساجد خواستیم تیم های سه تا پنج نفره به ما معرفی کنند و رویکرد هم این است که روی تیم کار شود نه روی فرد و همچنین سعی شده جغرافیای استان دیده شود.

 

باغبانها اعلام کرد: بنابراین از 80 تا 90 مجموعه فرهنگی دعوت شد تا برای این منظور تیم معرفی کنند که 300 تا 350 نفر اسامی گرفته شد که از این تعداد بر اساس مصاحبه های صورت گرفته حدود 200 نفر پذیرش شده اند که حدود 60 تیم می شوند.

 

وی تأکید کرد: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته، این دوره هشت ماهه است که در آبان ماه آغاز شده و تا خرداد ماه سال 1402 ادامه دارد و در واقع نخستین نتیجه دوره در تابستان 1402 قابل مشاهده است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین توضیح داد: بر اساس این برنامه، در  مدت زمانی مذکور هر ماه دوره حضوری 2 تا سه روزه ای برگزار شده و مابین این دوره های حضوری هم دوره های انلاین، آفلاین و ارتباط با پشتیبان را داریم.

 

وی اضافه کرد: در این دوره و برنامه سعی شده تا برای تیم ها هویت جدیدی ایجاد نشود بلکه به همان مسئول مجموعه متصل باشند و هدف این است مجموعه را تقویت کرده و موجب ضعف آن نشویم.

 

باغبانها گفت: پنجشنبه پنجم آبان ماه مراسم افتتاحیه این مدرسه تشکیلاتی به همراه دوره انصار برگزار می شود که در واقع این دوره، دوره صفر بوده که افراد با کل دوره آشنا می شوند و گزینش شده و نفرات نهایی تائید می شوند و خود افراد هم نسبت به شرکت در این دوره تصمیم گیری می کنند و در انتهای این برنامه 2 روزه هم میثاق نامه ای امضا می شود.

 

وی خاطر نشان کرد: بعد از تثبیت تیم ها، پرونده ای تشکیل می شود و مسئله محوری رویکرد کار در دوره های مدرسه تشکیلاتی حلقه های میانی انقلاب اسلامی است و این برنامه با مدل کارگاهی پیش می رود یعنی افراد در یک رقابتی در کنار هم قرار می گیرند و طراحی به شکل بازی گونه است تا خروجی داشته و درصد گیرایی افراد هم بالا رود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین یادآور شد: امیدواریم با برگزاری این دوره هشت ماهه (دوره انصار) سفیرانی داشته باشیم که در مجموعه ها کار تربیتی را آغاز کنند البته مجموع این برنامه 2 ساله دیده شده که ان شاالله بتوانیم این برنامه را به خوبی پیش ببریم.

 

کد خبر 1226236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha