کار فرهنگی بدون ارتباط با بستر اجتماع به نتیجه نمی رسد

حجت الاسلام رهبری گفت: تا زمانی که با بستر اجتماع مرتبط نشویم هرچه کار کنیم، تربیت شویم و هرچه کار فرهنگی شود، در نهایت یک فرد را می توان تربیت کرد و جریان تربیتی اتفاق نیفتاده و به صورت جریانی کاری صورت نمی گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، حجت الاسلام «روح الله رهبری» در نشست با مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان و کارکنان این مجموعه و تعدادی از اعضای ستاد مردمی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان که با موضوع مدرسه حلقه های میانی انقلاب اسلامی امروز ( سه شنبه 3 آبان) در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین برگزار شد، بیان کرد: یکسری بسترها در کانون های فرهنگی هنری فراهم است و آن بستر مساجد و کانون های غیرفعال و کمتر فعال است که اگر بتوانیم اینها را فعال کنیم و کانون ها راه بیافتند می تواند اتفاق مبارکی باشد.

 

مشاور ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور با اشاره به اهمیت فعالیت کانون های مساجد ادامه داد: در دوره ای احساس شد بستر کارهای فرهنگی و هنری در کشور دینی و مکتبی نیست، بنابراین بستری را دیدند که این فعالیت ها سبقه مسجدی یابد و در بستر مسجد، امور فرهنگی کلان کشور تدبیر شود و آمادگی کارهای فرهنگی هنری کلان در حد فیلم، سینما، سرود و تئاتر در بستر مسجد آید.

 

وی اضافه کرد: در اینجا اتفاقاتی افتاده مانند گروه های سرودی که در سطح ملی و بین المللی فعالیت دارند و یا گروه های نمایشی ولی آنچه باید انجام می شد و انتظار می رفت تا الان  به آن معنا به نتیجه نرسیده ولی ظرفیت و بستر این کار وجود دارد و در این حوزه هم چالش هایی وجود داشته است.

 

حجت الاسلام رهبری اعلام کرد: در خصوص کار فرهنگی و اجتماعی، دستگاه های متولی متعددی نسبت به این موضوع وجود دارد و از طرفی عملکرد هر کدام هم متناسب با شرح وظایف و ماموریت هایشان است و تا به امروز هم نمی گوییم کسی کار نکرده است.

 

وی توضیح داد: تنها چیزی که رزمایشی برای دستگاه ها شد و این حس دیده شد می شود با همبستگی و با هم بودن اتفاقاتی رقم بخورد بحث کرو نا و مواسات و همدلی بود که آنجا توفیقاتی حاصل شد ولی اینکه این بستر برای دیگر موارد به همان توفیقات برسد ما شاهد چنین چیزی نبودیم.

 

مشاور ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: در دوران دفاع مقدس آنچه در مسائل تربیتی در بستر مسجد و در حوزه های فرهنگی و اجتماعی شکل می گرفت، با توجه به اینکه خروجی اش در دوران دفاع مقدس ملموس بود برای ما دوره تعالی محسوب می شد و فرد همانجا که آموزش می دید خروجی اش هم دیده می شد بنابراین در بستر مسجد عرفایی و بزرگانی تربیت شدند که با وجود سن کم و تجربیات اندک توفیقات بزرگی را کسب کردند.

 

وی با اشاره به ضرورت ارتباط کارهایی فرهنگی با اجتماع و عملیاتی کردن آن در کف میدان افزود: تا زمانی که با بستر اجتماع مرتبط نشویم هرچه کار کنیم، تربیت شویم و هرچه کار فرهنگی شود، در نهایت یک فرد را می توان تربیت کرد و جریانی تربیتی اتفاق نیفتاده و به صورت جریانی کاری صورت نمی گیرد.

 

حجت الاسلام رهبری تصریح کرد: تا زمانی که به صورت عملیاتی، خروجی را در کف میدان مشاهده نکنیم و برای آن برنامه نداشته باشیم به نتیجه نمی رسیم.

 

وی خاطر نشان کرد: ما هرچه برنامه و وحدت رویه داشته باشیم، ولی مانور و عملیات آن در کف میدان به صورت مستمر و هد فمند ادامه نیابد، نتیجه ای را شاهد نخواهیم بود، بنابراین اگر ما آمدیم برای خود و حلقه های میانی برنامه تعریف نکرده و هدفگذاری نشده فقط آموزش دادیم با بهترین محتوا و استاد به خروجی دست پیدا نمی کنیم.

 

کد خبر 1226242

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha