پرداخت ۷۱۴ میلیارد تومان تسهیلات تولید و اشتغال در خراسان جنوبی

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی گفت: تاکنون ۷۴۴ میلیارد تومان اعتبار بند الف تبصره ۱۸ به استان اختصاص یافته که ۷۱۴ میلیارد تومان به فعالان اقتصادی استان در حوزه های مختلف پرداخت شده و ۹ هزار و ۵۵۱ فرصت شغلی ایجاد یا تثبیت شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی و به نقل از روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی، مرتضی ذاکریان در پی بازدید استاندار خراسان جنوبی از اداره کل اقتصاد و دارایی استان و حضور در پنجمین جلسه شورای هماهنگی مدیران واحدهای تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی استان، با بیان اینکه رونق اشتغال و تولید از برنامه های دولت است، اظهار کرد: در استان کمتر توسعه یافته خراسان جنوبی شاهد شتاب گرفتن گام ها به سمت توسعه هستیم و مسوولین برای تحقق توسعه استان،  همراه و هم گام شده اند.

 

به گفته مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی، کل درآمدهای عمومی استان تا مهر ماه امسال حدود ۱۷۲۶ میلیارد تومان بوده است که حدود 94.5 درصد آن یعنی حدود ۱۴۳۰ میلیارد تومان به درآمدهای مالیاتی اختصاص دارد.

 

وی اضافه کرد: در بحث مولد سازی و فروش املاک مازاد، رقمی بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان برای استان درنظر گرفته شده که بسیار سنگین و دست نیافتنی است و در ۲ سال گذشته تنها ۲۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان از محل فروش املاک مازاد محقق شده و ما در استان نه تنها ملک مازاد نداریم بلکه به دنبال تامین فضای اداری برای ارائه خدمت هستیم.

 

پرداخت 714 میلیارد تومان تسهیلات تولید و اشتغال

وی همچنین گفت: در بحث اعتبارات بند الف تبصره ۱۸، کل طرح های مصوب در استان ۲۸۸۵ طرح بوده که ۳۹ درصد مربوط به بخش کشاورزی، ۱۶ درصد مربوط به کمیته امداد و ۱۵ درصد مربوط به ثبت است و تاکنون ۷۴۴ میلیارد تومان اعتبار بند الف تبصره ۱۸ به استان اختصاص یافته و ۷۱۴ میلیارد تومان به فعالان اقتصادی استان در حوزه های مختلف پرداخت شده که ۹۵۵۱ فرصت شغلی ایجاد یا تثبیت شده است.

 

وی افزود: در این بخش تا کنون ۱۲۱۸ طرح به مبلغ ۷ هزار و ۷۱۸ میلیارد ریال(بیش از 90 درصد مبلغ تخصیص یافته) پرداخت شده است.

 

وی ادامه داد: در بخش کشاورزی ۱۱۱۸ طرح به ارزش ۱۰ هزار و ۸۸۳ میلیارد ریال و سپس در بخش های صنعت و معدن و تجارت در مجموع با ۵۲ طرح به ارزش ۶ هزار و ۳۲ میلیارد ریال و در بخش گردشگری و صنایع دستی با ۴۳۲ طرح به ارزش یکهزار و ۴۶۴ میلیارد ریال به ترتیب، جایگاه اول تا سوم را به لحاظ طرح های مصوب کسب کردیم.

 

ابلاغ 7 مجوز سرمایه گذاری

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اظهار کرد: در یکسال فعالیت دولت سیزدهم تعداد ۷ مجوز سرمایه گذاری خارجی به ارزش مصوب ۲۳۳ میلیون دلار به تصویب هیات سرمایه گذاری خارجی رسیده و به سرمایه گذاران ابلاغ شده است.

 

وی افزود: میزان سرمایه گذاری خارجی مصوب در پایان شهریور سال گذشته در استان ۹۹۱ میلیون دلار بوده که در پایان شهریور امسال با افزایش ۲۳ درصدی به ۱۲۲۴ میلیون دلار رسیده است.

 

این مقام مسئول اضافه کرد: میزان سرمایه گذاری جذب شده در پایان شهریور ۱۴۰۰ در استان ۸۷ میلیون دلار بوده که در پایان شهریور امسال به رشد ۵ درصدی به 91.2  میلیون دلار رسیده است. ضمن اینکه پروژه های دارای مجوز سرمایه گذاری خارجی استان نیز از ۱۶ مورد در پایان شهریور ۱۴۰۰ با رشدی ۴۴ درصدی به ۲۳ مورد در پایان شهریور امسال افزایش یافته است.

 

وی از تکمیل و ارسال تعداد ۱۱ کاربرگ پیشنهاد اصلاح قوانین و مقررات محل کسب و کار خبر داد و اظهار کرد: فاز اول و دوم اطلس سرمایه گذاری استان با پیاده سازی ۴۰ لایه اطلاعاتی دستگاه‌های اجرایی بر روی نقشه استان و اعمال قوانین و دستورالعمل های مرتبط با محدودیت ها، ممنوعیت ها و بهره برداری از لایه های اطلاعاتی سند آمایش استان به انجام رسیده است.

 

دکتر ذاکریان تصریح کرد: در سال جاری از محل اعتبارات پژوهش های استان مبلغ سه میلیارد ریال برای اجرای طرح نظام مجوز دهی استان مبتنی بر مدیریت دانش و فناوری های اطلاعات و تدوین نقشه جامع سرمایه گذاری استان در کارگروه پژوهش استان مصوب شد و اقدامات لازم برای تعیین پیمانکار و مشاور طرح در حال انجام می باشد.

 

وی در بحث سهام عدالت نیز گفت: از مجموع ۶۴۷ هزار و ۴۰۹ نفر سهام دار عدالت در استان، ۲۹ درصد یعنی ۱۸۴ هزار و ۵۶۳ نفر روش مستقیم و ۷۱ درصد یعنی ۴۶۲ هزار و ۸۴۶ نفر روش غیر مستقیم را انتخاب کرده اند که روحیه ریسک گریزی مردم استان را اثبات می کند.

 

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان، بازگشایی نماد شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت استان را به عنوان اولین شرکت استانی در مردادماه ۱۳۹۹در بورس اوراق بهادار تهران را از جمله اقدامات دیگر این نهاد ذکر کرد و افزود: تجهیز ۷۶۸ نانوایی استان به کارتخوان هوشمند در راستای اجرای طرح هوشمند سازی یارانه آرد و نان و کسب رتبه اول در مجموع شاخص های عمومی و اختصاصی در هفدهمین جشنواره شهید رجایی در سال جاری از جمله دیگر اقدامات و توفیقات اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان می باشد.

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1226282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha