۱۲ یادمان شهید نهبندان تا دهه فجر به بهره برداری می رسد

فلاحی با اشاره به اینکه در سفر دور اول ریاست جمهوری به خراسان جنوبی اعتبار خوبی برای یادمان های دفاع مقدس تخصیص یافت، گفت: تا آغاز دهه فجر ۱۲ یادمان شهید در نهبندان به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، غلامرضا فلاحی امروز (3 آبان) در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در شهرستان نهبندان اظهار کرد: دفتر حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به عنوان یک دستگاه فرهنگی در سطح کشور مطرح است و حرف برای گفتن دارد چراکه شامل فرهنگ قوی و غنی به نام دفاع مقدس بوده و هر چه داریم از فرهنگ ایثار، شهادت، صبر و مقاومت است.

 

مدیرکل حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی با بیان اینکه در مقوله فرهنگ کم‌کاری کرده‌ایم و هرچه مشکلات داریم از شبیخون فرهنگی است، گفت: باید در خصوص مسائل فرهنگی قوی پای کار باشیم چراکه دشمن از کم کاری در مسائل فرهنگی استفاده کرده است.

 

وی با تاکید بر هم‌افزایی 100 درصدی و پرهیز از موازی کاری در مقوله فرهنگ، ادامه داد: رهبری در فرمایشات اخیر در جمع پیشکوستان دفاع مقدس به سه عنصر بسیار تاثیرگذار که در دفاع مقدس اثر داشت اشاره کردند که یکی از آنها قدرت جوشان انقلاب اسلامی است.

 

فلاحی گفت: رهبری بسیار موثر حضرت امام خمینی (ره) در دفاع مقدس و عقلایی بودن تصمیمات از جمله مواردی بود که رهبری به آن اشاره کردند، همچنین آنچه در تمام دوران ها باید به آن توجه کرد خصوصیات انقلاب است که تهدیدها به فرصت ها تبدیل شدند و علی رغم خسارت‌های وارده به ایران؛ ما در جنگ؛ انقلاب را به جهان صادر و روی پای خودمان ایستادیم.

 

وی تصریح کرد: مباحث فرهنگی از دهه 70 مورد تمرکز دشمن است و رهبری در سال 99 فرمودند که هر چه از دفاع مقدس دور می شویم باید معرفت ما نسبت به دفاع مقدس بیشتر شود که باید برای این مهم از ایده ها، تخصص و تفکرات سازنده استفاده کرد، همچنین باید اتاق فکر و گروه‌های هم‌اندیشی شکل بگیرد.

 

این مقام مسئول با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه ما زمانی به عظمت کار رزمندگان پی خواهیم برد که عظمت دفاع مقدس را درک کنیم، خاطرنشان کرد: عظمت نظام  مقدس جمهوری اسلامی هم همینگونه است و ما باید این عظمت را برای نسل جوان تبیین شود.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی در ادامه خاطرنشان کرد: برای یادمان‌های دفاع مقدس نهبندان اعتبار خوبی در نظر گرفته شده است.

 

وی تصریح کرد: از سفر دور اول ریاست جمهوری به استان خراسان جنوبی اعتبار خوبی در این خصوص گرفتیم و در صورتی که موافقت نامه ها امضا شود اعتبار کامل یادمان ها را می گیریم؛ امیدواریم تا آغاز دهه فجر 12 یادمان نهبندان به بهره برداری برسد.

 

 

 

کد خبر 1226289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha