تمام ایتام و محسنین کمیته امداد خوزستان حداقل یک حامی دارند

شیبه با بیان اینکه تقریبا ۳۰ هزار یتیم و محسنین تحت پوشش کمیته امداد خوزستان هستند که با برگزاری پویش «ایران مهربان» همه آنها حداقل یک حامی دارند و در تلاش هستیم که تعداد حامی را برای هر فرزند معنوی بالاتر بریم.

جمال شیبه در حاشیه برگزاری اولین نمایشگاه کودک و نوجوان خوزستان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، برپایی این نمایشگاه را اقدامی ارزشمند دانست و اظهار کرد: از نکات مثبت این نمایشگاه این است که متناسب با شعار سال «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» بوده و تمام محصولات ارائه شده از تولیدات ایرانی است و سعی شده از این تولیدات حمایت شود.

 

مدیرکل کمیته امداد خوزستان افزود: همچنین در این نمایشگاه سعی شده قهرمانان واقعی کشور و کسانی که برای عزت این مملکت جان دادند و فداکاری کردند به کودکان و نوجوانان شناسانده شود؛ همه کشورها بر قهرمانان خود تکیه دارند و سعی می‌کنند فرزندان خود را با آنها آشنا کنند که این کار به خوبی در این نمایشگاه در کنار پرداختن به بحث عفاف و حجاب، فروش لوازم‌التحریر و تصاویر و زندگی شهدا انجام شده است.

 

وی تصریح کرد: ما افتخار داریم در استان به 45 هزار دانش‌آموز تحت پوشش خدمات ارائه دهیم و تلاش می‌کنیم تعدادی از دانش‌آموزان که شرایط حضور در نمایشگاه را دارند با محوریت شهرستان اهواز و شهرهای اطراف دعوت کنیم و مبالغی را در اختیارشان قرار دهیم تا با ذوق و سلیقه و نظر خود لوازم‌التحریر مورد نیاز خود را خریداری کنند.

 

شیبه به خدمات کمیته امداد به دانش‌آموزان و دانشجویان تحت پوشش اشاره کرد و ادامه داد: در این حوزه خدمات متنوعی داریم، از جمله اینکه در ابتدای هر سال به خانواده‌ها برای تهیه ملزومات دانش‌آموزی کمک می‌شود و در بحث دانشجویان نیز هزینه و شهریه دانشجوها را تا حدی که ضوابط اجازه می‌دهد پرداخت می‌کنیم.

 

وی اضافه کرد: علاوه بر آن به دانش‌آموزانی که در شرف ورود به عرصه کنکور هستند در بحث برگزاری کلاس‌های تقویتی، تفاهم‌نامه‌هایی با مؤسسات منعقد می‌شود تا بتوانیم از این طریق بنیه دانش‌آموزان را تقویت و آنها را برای کنکور آماده کنیم که خوشبختانه نتایج خوبی را کسب کردیم.

 

مدیرکل کمیته امداد خوزستان ابراز کرد: سال گذشته 23 نفر از دانش‌آموزان تحت پوشش ما در کنکور رتبه برتر کشوری را در رشته‌هایی همچون پزشکی در دانشگاه‌های تهران، فارس، اهواز و دانشگاه‌های معتبر کسب کردند و امسال هم قریب به 100 نفر از دانش‌آموزان ما در دانشگاه فرهنگیان پذیرفته شدند و این‌ها همه مدیون مساعدت‌ها و حمایت‌هایی است که کمیته امداد به واسطه خیرین و مردم نیکوکار انجام داده است.

 

وی در خصوص تعداد ایتام و محسنین تحت پوشش کمیته امداد استان یاد آور شد: در حال حاضر تقریبا 30 هزار یتیم و محسنین تحت پوشش این نهاد هستند که همه آنها حداقل یک حامی دارند؛ البته تا سال گذشته این اتفاق نیفتاده بود ولی با برگزاری پویش «ایران مهربان» همه ایتام و محسنین ما حداقل یک حامی دارند و در تلاش هستیم که تعداد حامی را برای هر فرزند معنوی بالاتر بریم که امیدواریم این کار به خوبی انجام شود.

 

اولین نمایشگاه تخصصی کودک و نوجوان با محوریت فروش لوازم‌التحریر و سرگرمی تا ۶ آبان در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان برای بازدید عموم برپا است

 

کد خبر 1226324

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha