موضوع نماز در جشنواره‌های فرهنگی و هنری گنجانده شود

دریایی گفت: موضوع مهم نماز باید در جشنواره‌های متعدد فرهنگی، هنری و رسانه‌ای سطح استان کردستان گنجانده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، علی اصغر دریایی در کمیته فرهنگی جشنواره فرهنگی و پژوهشی سراسری نماز فجر تا فجر که با حضور نمایندگان ادارات و نهادهای دینی و فرهنگی استان در مجتمع فجر سنندج اظهار کرد: موضوع مهم نماز باید در جشنواره‌های متعدد فرهنگی، هنری و رسانه‌ای سطح استان گنجانده شود.

 

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان افزود: صرفاً برگزاری جشنواره‌ای با عنوان نماز و ارسال آثاری در این خصوص نمی تواند تاثیری در علاقمند کردن مردم و جوانان و نوجوان به فریضه نماز داشته باشد، در تبلیغات و ترویج نماز خوانی تنها به مقوله خواندن نماز به عنوان یک فریضه دینی نباید اکتفا کرد، بلکه بایستی زیبایی های نماز را و تاثیرات پزشکی وضو در سلامتی و بهداشت نماز خواندن را نیز با شیوه‌های هنری ترویج کرد.

 

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان تصریح کرد: امروز برای ترویج صحیح و تاثیرگذار نماز به یک فرهنگ سازی اصولی نیاز داریم، روش ها را بایستی تغییر بدهیم تا جذابیت داشته و از نظر بصری نیز تاثیرگذار باشد.

 

 

وی افزود: پوستر و اقلام تبلیغی این جشنواره از طریق فضای مجازی و نشریات محلی به سمع و نظر هنرمندان و فعالان فرهنگی و هنری رسانده شود.

 


 

در این جلسه هرکدام از نمایندگان سازمان‌ها و نهادی دینی و فرهنگی پیشنهادات و نقطه نظرات خود را مطرح کردند.

 

 

استفاده از ظرفیت همه طیف‌ها و هنرمندان عرصه‌های مختلف در این جشنواره، تولید آثار هنری شاخص با موضوع نماز  توسط هنرمندان برجسته کشور، تبلیغات وسیعی در سطح استان برای برگزاری جشنواره، شرکت بسیج هنرمندان در جشنواره و دعوت چهره به چهره از هنرمندان و انجام تبلیغات وسیعی از طریق صدا وسیما و همچنین تبلیغات محیطی با بنر و استند در ادارات و سازمان های فرهنگی و هنری سطح استان از تاکیدات اعضای جلسه در این جشنواره بود.

 

 

در ادامه جلسه مقرر شد در بخش جوایز جشنواره باید انگیزه قوی برای شرکت هنرمندان شاخص ایجاد کرد.

کد خبر 1226358

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha