باید از اختیارات قانونی به بهترین شکل برای خدمت به مردم استفاده کرد

اعلایی گفت: باید از اختیارات قانونی خود به بهترین شکل ممکن برای خدمت رسانی به مردم استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «محمدمهدی اعلایی» در نشست علنی شورای اسلامی شهر قزوین که شب گذشته (سه شنبه 3 آبان) در سالن اجتماعات شورای اسلامی شهر قزوین برگزار شد، بیان کرد: تصمیم گیری در مجموعه شهرداری و شورای شهر باید در مسیر سرعت و تدبیر قرار گیرد تا در خدمت رسانی به مردم شرایط مناسب تری را شاهد باشیم.

 

استاندار قزوین با تأکید بر ضرورت خدمت به مردم افزود: خدمت به مردم در هر جایگاهی لازم است و باید از اختیارات قانونی خود به بهترین شکل ممکن برای خدمت رسانی به مردم استفاده کنیم و برای حل مسائل و مشکلات شهر لازم است از ظرفیت نخبگان و بانوان هم بهره ببریم.

 

وی عنوان کرد: حل مشکلات، مطالبه شهروندان است که از همین رو هم به صورت جهادی تلاش کرده و در این مسیر باید از همه ظرفیت ها استفاده کرد و قزوین هم دارای ظرفیت های بالایی است که باید از این فرصت برای خدمت به مردم بهره برد.  

 

اعلایی با اشاره به توطئه های دشمنان خاطر نشان کرد: دشمن امروز در تلاش است که از به اقتدار و وحدت ما خدشه وارد کند بنابراین باید هوشیار باشیم و با همدلی و انسجام نقشه های دشمنان را خنثی کنیم.

 

در ادامه شهردار قزوین اظهار کرد: 503 هکتار بافت فرسوده در مرکز فرهنگی و مذهبی شهر قزوین وجود دارد که درصدد هستیم مردم در همان جا ساکن بوده تا بافت اجتماعی محلات اصالت دار بر هم نریزد.

 

«مهدی صباغی» عنوان کرد: 57 هکتار  از بافت فرسوده در شمال شهر قزوین در محله هادی آباد است که نزدیک به 36 هزار نفر در این منطقه سکونت دارد که با توجه به بافت این منطقه در بحران خطرآفرین است.

 

وی تأکید کرد: در برخی از نقاطی که بافت فرسوده را در قزوین داریم به دلیل با صرفه نبودن نوسازی و تراکم پایین، سکونت مهاجرین خارجی را داریم و در واقع این مناطق به محل سکونت این افراد مبدل شده که این امر برای مردم به لحاظ فرهنگی و اجتماعی مشکلاتی را ایجاد کرده است.

 

شهردار قزوین با اشاره به باغستان سنتی قزوین خاطر نشان کرد: ما با باغستان سنتی قزوین مخالف نیستیم بلکه مسئله ای که وجود دارد این است که بسیاری از باغات به دلیل اینکه سنتی اداره می شود و از طرفی با توجه به کمبود آب، صرفه اقتصادی خود را از دست داده اند و باغستان با توجه به علاقه این باغداران سرپا مانده است.

 

کد خبر 1226389

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha