۱۷۰ هزار گلستانی تحت پوشش رایگان بیمه سلامت قرار گرفتند

حسینی گفت: از ابتدای امسال تاکنون حدود ۱۷۰ هزار نفر در استان گلستان زیر پوشش رایگان بیمه سلامت قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، «سیدمحمد حسینی» صبح امروز «چهارشنبه ۴ آبان» در همایش هفته بیمه سلامت اظهارکرد: براساس آخرین به‌روزرسانی انجام شده یک میلیون و ۲۳۶ هزار نفر از مردم استان گلستان زیر پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

 

مدیرکل بیمه سلامت گلستان با بیان اینکه حدود ۸۵ درصد بیمه‌شدگان این سازمان از خدمات درمانی رایگان برخوردار هستند، گفت: این در حالی است که در اغلب استان‌ها درصد جمعیتی که از بیمه رایگان برخوردارند حدود ۵۰ درصد است. این موضوع نشان می‌دهد که گلستان از نظر اقتصادی توانمند نیست تا جایی که بسیاری از مردم توانایی پرداخت حق بیمه را هم ندارند.

 

وی با اشاره به اجرای طرح ۲۰۲۰ ( طرح شهید مدافع سلامت، دکتر عباسی) در استان بیان کرد: در این طرح ۴۰ منطقه کمتر برخوردار از سوی استانداری شناسایی و تعیین شد تا با کمک دفاتر تسهیل‌گری و نهادهای حمایتی مانند بهزیستی و کمیته امداد، افراد فاقد پوشش بیمه درمانی در این مناطق شناسایی شوند.

 

حسینی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون حدود ۱۷۰ هزار نفر زیر پوشش رایگان بیمه سلامت قرار گرفتند،  توضیح داد: پس از ۸ ماه با استفاده از ظرفیت همه بخش‌ها توانستیم بیش از ۵۶ هزار نفر از مردم استان در مناطق حاشیه‌نشین و کمتر برخوردار را زیر پوشش رایگان بیمه سلامت قرار دهیم. علاوه براین از ابتدای امسال کسانی که جزو سه دهک پایین جامعه بودند و بیمه درمانی نداشتند را هم شناسایی کردیم و بیمه آنها برقرار شده است.

 

وی با اشاره به ایجاد صندوق بیماران خاص در بیمه سلامت هم گفت: قرار به جز ۵ بیماری مانند هموفیلی، تالاسمی، ام اس و ... ۴۴ بیماری خاص و نادر دیگر هم تحت پوشش این صندوق قرار بگیرد و این کار گامی مهم برای کاهش هزینه‌های درمان برای این بیماران خواهد بود.

 

مدیرکل بیمه سلامت گلستان درباره افزایش ۵۹ خدمت حوزه توانبخشی زیر پوشش بیمه سلامت گفت: در این موضوعات ۷۰ درصد تعرفه بخش خصوصی را متعهد شده‌ایم و تلاش کرده‌ایم پرداختی‌ها از جیب مردم برای درمان کاهش پیدا کند.

 

 

کد خبر 1226447

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha