پدافند غیرعامل در حوزه‌های فرهنگی و سایبری مدنظر باشد

ایمانی گفت: پدافند غیرعامل باید در حوزه های فرهنگی، سایبری و زیستی مدنظر قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، محمدعلی ایمانی امروز (4 آبان) در زنگ آغاز هفته پدافند غیرعامل در مدرسه حضرت زینب(س) خوسف اظهار کرد: از چهارم تا 11 آبان ماه هفته پدافند غیرعامل است و هر ساله این هفته تحت عنوان شعار خاصی نامگذاری شده که شعار امسال «برای مردم پدافند دانش بنیان، حفاظت از زیرساخت ها و تداوم کارکردها» است.

 

فرماندار خوسف با بیان اینکه یکی از محورهای اساسی دولت سیزدهم مردمی بودن آن است، افزود: این هفته هم تحت عنوان هفته پدافند غیر عامل با محوریت مردم و شعار سال نامگذاری شده است.

 

ایمانی گفت: مفهوم پدافند معادل دفاع غیر نظامی است، پدافند غیر عامل اقدامات غیر مسلحانه‌ای محسوب می شود که با هدف بازدارندگی و کاهش آسیب پذیری و تداوم فعالیت های ضروری و تسهیل مدیریت بحران در مقابل تهدیدها و اقدامات خصمانه دشمن صورت می گیرد.

 

وی گفت: پدافند غیر عامل بر رویکرد پیش‌بینی تهدیدها و پیشگیری از خسارت ها متمرکز است و باید به گونه‌ای تدبیر کنیم که خسارت سرمایه های کشور به حداقل ها برسد.

 

فرماندار خوسف با بیان اینکه تهدیدها محدود به مباحث نظامی نیستند و امروز تجهیزات برای مقابله با دشمن را داریم اما تهدیدها ترکیبی است، گفت: مباحث پدافند غیر عامل سایبری، زیستی و فرهنگی از جمله مواردی است که مورد هدف دشمن است تا بر ما خسارت وارد کند و ما باید در این خصوص هوشمند باشیم.

 

ایمانی خاطرنشان کرد: ایران از سال 1342 با تهدیدهای مختلف همراه بوده است و با ترورهای مختلف و جنگ هشت ساله مواجه شد و دشمن از هیچ کوششی برای بر هم زدن ایران فروگذار نبوده اند اما انقلاب، به درخت تنومندی تبدیل شده است که از هیچ بادی نمی لرزد.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر مهمترین روش دشمن استفاده از روش‌های فرهنگی است و باید خود را بیش از گذشته در این مورد مجهز کنیم، گفت: ایران از نظر نظامی و علمی مجهز شده است اما از نظر فرهنگی، سواد رسانه ای درستی ایجاد نشده است و در مقابل شایعه پراکنی و دروغ پراکنی تحت تاثیر قرار می‌گیریم لذا در این خصوص باید بینش و دانایی ما بیشتر شود.

 

فرماندار خوسف تصریح کرد: امروز وظیفه همه ما جهاد تبیین است چراکه جنگ، جنگ روایت‌ها است که اگر در این مورد کوتاهی شود مردم تحت تاثیر برنامه‌های معاندین اسلام قرار می‌گیرند هر چند حرکات دشمن کوچک ترین خدشه ای به عظمت اسلام وارد نمی کند.

 

وی تصریح کرد: برای اینکه تهدیدها تبدیل به فرصت شود باید اهل جهاد تبیین باشیم و هفته پدافند غیر عامل هفته‌ای است که باید آماده شویم تا تهدیدها را به فرصت تبدیل و به تعبیر رهبری در راستای جهاد کبیر نقشه دشمن را از قبل خنثی کنیم.

 

 

 

 

 

کد خبر 1226449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha