۱۱۰۰خانوار در لاریجان ‌آمل به مناسبت روز مازندران از نعمت گاز طبیعی برخوردار می شوند

قاسی مایلی از آئین کلنگ زنی طرح گازرسانی به روستاهای لاسم و زیار بخش لاریجان آمل به مناسبت روز مازندران خبر داد و گفت: با اجرای این پروژه ۱۱۰۰خانوار از نعمت گاز طبیعی برخوردار می شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، قاسم مایلی رستمی امروز(۴آبان) در گفتگو با خبرنگاران ضمن تشریح برنامه های شرکت گاز مازندران برای گازرسانی به سراسر استان با هدف حفظ محیط زیست و رفاه هم استانی ها،‌اظهار کرد: خداوند متعال را شاکریم خدمتگذاری صادقانه و بی منت در نظام مقدس جمهوری اسلامی به مردم انقلابی و ولایتمدار خطه سرسبز مازندران، را نصیب کارگزاران می نماید. 

 

سرپرست شرکت گاز مازندران به ثبت روز مازندران در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: به یمن این اتفاق مبارک و اهمیت ترویج و تبیین جایگاه مازندران و نقش مردمان این خطه از شمال کشور در دین داری،‌ولایتمداری،‌ دفاع از میهن اسلامی و... تلاش داریم با آغاز پروژه های گازرسانی در هفته مازندران، خدمت رسان مردمان این دیار که کارنامه درخشانی در تقویم تاریخ از خویش به یادگار گذاشته اند،‌ باشیم.

 

وی  از آئین کلنگ زنی طرح گازرسانی به روستاهای لاسم و زیار بخش لاریجان آمل به مناسبت روز مازندران خبر داد و گفت: با اجرای این پروژه ۱۱۰۰خانوار از نعمت گاز طبیعی برخوردار می شوند.

 

قاسمی مایلی با بیان اینکه آغاز عملیات اجرایی این پروژه با اعتباری بالغ بر بیش از ۹۰میلیارد تومان در دستور کار شرکت گاز مازندران قرار دارد،‌افزود: آئین کلنگ زنی روز ۵آبان ساعت ۱۰صبح در مسجد روستای لاسم برگزار می شود.

 

وی در بخشی دیگر از سخنانش با اشاره به اینکه دمای هوا رو به کاهش است و استفاده از وسایل گازسوز بیشتر می‌شود، گفت: شعله‌های آبی گاز به همان میزان که ما را در فصل سرما گرم و محیط را برایمان آرام بخش می‌کند به همان اندازه نیز می‌تواند تهدید کننده جان و مالمان باشد و از این رو در استفاده از دستگاه‌های گازسوز رعایت نکات ایمنی نباید فراموش شود.

 

مایلی رستمی ادامه داد: بکارگیری گاز طبیعی بدون رعایت نکات ایمنی حوادث جبران ناپذیری در پی داشته که نگاهی به حوادث گذشته نشان از سهل انگاری و عدم توجه به نکاتی است که در عین کوچک بودن، عدم رعایت آن جان چندین نفر را به کام مرگ کشانده است.

 

وی درخصوص استانداردهای شیلنگ و دودکش وسایل گازسوز تصریح کرد: جنس مناسب، عدم پاره گی، تعویض دوره ای، بکارگیری بست اطمینان، طول مناسب شیلنگ (از یک متر و 20 سانتی متر بیشتر نباشد) و از استانداردهای الزامی شیلنگ و داشتن کلاهک H شکل، طول مناسب دودکش از سطح بام (یک و نیم متر)، تخصیص یک دودکش مجزا برای هر وسیله گازسوز، اطمینان از باز بودن مجاری دودکش از الزامات دودکش استاندارد است.

 

مایلی رستمی از همه مشترکین عزیز خواست تا ضمن رعایت تمامی نکات ایمنی، به اطلاعیه های شرکت گاز که از طریق رسانه ها و کانال های ارتباطی شرکت اطلاع رسانی می شود، توجه نمایند تا با کمک یکدیگر شاهد سالی بدون حادثه باشیم.

کد خبر 1226460

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha