قرآن به عنوان کتاب انسان شناسی در صدد تعریف انسان الهی و کامل است

حجت الاسلام امامی گفت: از یک منظر جدال امروز، جنگ انسان شناسی است؛ به این معنا که مکاتب مختلف غربی با توجه به تعاریف مادی از بشر به تمدن مادی دست پیدا کرده است و قرآن به عنوان کتاب انسان شناسی در صدد تعریف انسان الهی و کامل است.

«حجت الاسلام و المسلمین منصور امامی»، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان‌غربی، اظهار کرد: از یک منظر جدال امروز، جنگ انسان شناسی است؛ به این معنا که مکاتب مختلف غربی با توجه به تعاریف مادی از بشر به تمدن مادی دست پیدا کرده است و قرآن به عنوان کتاب انسان شناسی در صدد تعریف انسان الهی و کامل است.

 
مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی افزود: غربی ها به درستی متوجه شده اند که مکتب قرآن و اهل بیت معارض با نگاه صرفا مادی غرب به انسان است و لذا انسان شناسی قرآن را بر نمی تابند و یکی از دلائل عمده مخالفت در دنیای به ظاهر متمدن با قرآن همین مسئله است.
 
این مسئول در ادامه با اشاره به فعالیت های قرآنی اداره کل، گفت: با تلاش همکاران قرانی اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی، از رتبه سی ام کشوری به رتبه نهم رسیده است و این تلاش تا رسیدن استان به جایگاه واقعی خود ادامه خواهد داشت.
 
وی افزود: شناسایی و تجلیل از قاریان، پیشکسوتان و نوجوانان فعال قرآنی از مهم ترین برنامه های اداره کل تبلیغات اسلامی بوده است که در مناسبت های مختلف این جلسات برگزار شده است و ادامه نیز خواهد داشت.

حجت الاسلام امامی تصریح کرد: حل و فصل 90 پرونده موسسات قرآنی، برگزاری مجمع قرآنیان استان، راه اندازی هیئت اندیشه ورز قرآنی و برگزار جلسات منسجم برای اخذ نتایج مطلوب، برگزاری 32 دوره آموزش یاری قرآن، تشکیل نهضت اطلس قرآنی آذربایجان غربی و برگزاری دوره قرآنی برای بیش 100 معلم از مهم ترین برنامه های اجرا شده در دارالقرآن اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی بود.

کد خبر 1226468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha