برای داشتن امنیت باید حاکمیت قانون در همه عرصه ها را بپذیریم

رحمانیان گفت: اگر دنبال امنیتی جامع هستیم ابزارهایش این است که حاکمیت قانون در همه عرصه ها را بپذیریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «احمد رحمانیان» در مراسم تکریم و معارفه بازرس کل استان قزوین که امروز (چهارشنبه ۴ آبان) در سالن اجتماعات دادگستری قزوین برگزار شد، بیان کرد: سازمان بازرسی کل کشور به موجب قانون اساسی ۲ وظیفه مهم نظارت بر اجرای صحیح مقررات و حسن جریان امور را بر عهده دارد.

 

قائم مقام سازمان بازرسی کل کشور ادامه داد: در بحث اجرای صحیح مقررات از جلوه های این امر، حاکمیت قانون است، میزان تعهد و پایبندی به اجرای قانون چه از سوی کارگزاران دولتی و حاکمیتی و چه از سوی مردم و شهروندان، نشان دهنده میزان سلامت و رشدیافتگی آن جامعه محسوب می شود.

 

* کارگزاران نظام باید قانون را سرلوحه تمامی فعالیت ها قرار دهند

وی اضافه کرد: قانون یکسری حقوق و تکالیفی هم برای حاکمیت و حکمرانان و هم برای شهروندان ایجاد می کند از جمله تکالیف برای حاکمیت این است همه در برابر قانون مساوی هستند و هیچ کس نسبت به دیگری برتری ندارد و از افتخارات ما در قانون اساسی این است به کررات به این برابری مردم در برابر قانون اشاره شده است.

 

رحمانیان عنوان کرد: تمامی اقدامات کارگزاران حاکمیتی و حکومتی در هر جایگاه و دستگاهی باید بر مبنا و مدار قانون باشد، کسی خارج از قانون تصمیمی وضع نکند و در کنار آن، تبعیض در اجرای قانون را نداشته باشیم.  

 

وی اعلام کرد: کارگزاران نظام در هر جایی هستند، باید قانون را سرلوحه تمامی فعالیت های خود قرار داده و هیچ کس نباید سلیقه ای و بر مبنای برداشت خود از قانون به آن عمل کند.

 

قائم مقام سازمان بازرسی کل کشور تأکید کرد: مراجع نظارتی متعددی برای نظارت بر اجرای صحیح قوانین داریم و مرجع رسمی سازمان بازرسی کل کشور و در استان ها بازرس کل استان ها هستند که در مقابل آن شهروندان هم تکالیفی را بر عهده دارند.

 

* هر کس به اختلافات دامن بزند در مسیر دشمن حرکت کرده است

وی گفت: قانونی که از آن نام می بریم الزام آور و امری بوده و مربوط به همه جامعه است و مهمترین اثر اجرای قانون در حوزه های مختلف سیاسی، حقوقی، حوزه های مالی و تجاری، فرهنگی و اجتماعی است.

 

رحمانیان خاطر نشان کرد: ماحصل اجرای قانون برقراری امنیت در سطح کشور و جامعه است، امنیت لازمه انجام هر فعالیتی است و اگر امنیت نباشد هیچ فعالیتی در هیچ حوزه ای نمی توانیم انجام دهیم و اگر دنبال امنیتی جامع هستیم ابزارهایش این است حاکمیت قانون در همه عرصه ها را بپذیریم.

 

وی اضافه کرد: کسانی که امروز  مروج برخی نقض قوانین مرتبط به حوزه شهری و حقوق شهروندی هستند و عالمانه و آگاهانه این کار را می کنند، بدانند اگر تبعات ناشی از بی قانونی در بخش هایی به وجود آید اول کسی که در این آتش گرفتار می شود، خودشان هستند.

 

قائم مقام سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به اهمیت وحدت در جامعه بیان کرد: یکی از ترفندهای دشمنان ایجاد اختلاف و تفرقه است و از این رو مباحث شیعه و سنی، مباحث قومیتی، اختلافات فرهنگی و نسلی را مطرح می کنند و هر کسی در این بین به اختلافات دامن بزند با فعل، رفتار و گفتارش خواسته و یا ناخواسته این کار را می کند در مسیر دشمن حرکت می کند امروز باید بکوشیم وحدت را در تمامی بخش ها حاکم کرده و این نقشه دشمن در ایجاد دودستگی را نقش بر آب کنیم.

 

* فعل و رفتار مسئولان باید منتهی به افزایش اعتماد مردم به نظام شود

وی خاطر نشان کرد: باید تلاش کرد اعتماد مردم به نظام افزایش یابد، فعل، رفتار و گفتار مسئولان باید منتهی به افزایش اعتماد مردم به نظام شود و مسئولان نباید به نحوی اقدام کنند که اعتماد مردم نسبت به نظام کاهش دهد و امروز نیاز داریم منافع ملی در صحبت ها و کردارها بر منافع شخصی و جناحی ترجیح داده شود.  

 

رحمانیان افزود: امروز هر اقدامی انجام دهیم چه بخواهیم چه نخواهیم کسانی که خارج از مجموعه هستند این را به حساب نظام می گذارند و فراموش نکنیم به ازای هر صندلی مدیریتی ۷۳ نفر شهید شدند و هر کاری که در جهت کاهش اعتماد مردم نسبت به نظام صورت گیرد حرکت در مسیر دشمن بوده و خیانت به آرمان و دستاورد و اهداف شهداست.

 

وی تصریح کرد: یکی از راه ها برای افزایش اعتماد اقدام جهادی است که باید در عمل نمایان شود و کار جهادی کاری است که صادقانه، به دور از تزویر، هدفمند و اثربخش باشد و کار جهادی وقت اداری نمی شناسد و ما امروز در شرایطی هستیم که باید کار جهادی داشته باشیم.

 

* انتصابات باید منجر به افزایش اعتماد مردم شود

قائم مقام سازمان بازرسی کل کشور عنوان کرد: برای افزایش اعتماد باید ارتباط خود را با مردم قوی کرده و در بین مردم حضور داشت و راه دیگر برای افزایش اعتماد در بحث انتصابات است و باید افرادی به کارگیری شوند که کاردان و مدیر باشند و بحث اشتغال و تولید هم در این مسیر باید مورد توجه قرار گیرد.

 

وی با اشاره به ضرورت برخورد با فساد یادآور شد: یک فساد اداری هم زیاد است و دشمنان به دنبال این هستند نقطه ضعفی را دیده و بزرگنمایی کنند و تلاش کنید نظام اداری به گونه ای عمل کند اعتماد مردم نسبت به این نظام اداری بیشتر شود.

 

گفتنی است در این مراسم با تقدیر از خدمات آقاعلیخانی، سعید اقبالی به عنوان بازرس جدید کل استان قزوین معرفی شد.

 

کد خبر 1226496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha