یکی از عوامل مهم توجه به تخلیه هیجانات جوانان، ایجاد نشاط و امید در جامعه است

صفدری گفت: یکی از عوامل مهم توجه به تخلیه هیجانات جوانان و ایجاد نشاط و امید در جامعه است ولی متاسفانه در جامعه ضعف های زیادی در این حوزه داریم که باید توجه ویژه ای به این حوزه داشته باشیم.

«علی صفدری» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه، با تاکید بر ضرورت توجه به رویکرد های فرهنگی در برنامه ها گفت:جوانان به مثابه نیروهای فعال در تحرک اجتماعی، ارزش پروری و نهادینه کردن آنچه حکومت ها در تلاش برای ارائه آن به جامعه هستند، نقش برجسته و هویت ساز دارند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، افزود: جوانان دارای ویژگی های بنیادین هستند. حضور فعال در عرصه جامعه، وجود حس مسئولیت پذیری، عواطف و احساسات شدید، احترام خواهی و در نهایت معنویت گرایی از ویژگی های برجسته در جوانان است. این نوع از ویژگی ها در جوانان جوامع مختلف مشترک بوده و در جهت تعالی یک جامعه و برآورد نیازهای انسان بسیار مؤثر خواهد افتاد. 

 

وی خاطر نشان کرد: نگاه تحلیلی به حوزه فرهنگی اغتشاشات باعث می شود نظام برنامه ریزی های ما اصلاح و به سمت اثربخشی و افزایش ضریب نفوذ در جامعه شود.

 

صفدری تصریح کرد: نظام اسلامی نظامی است که گفتمان و استدلال قوی دارد و بنا به فرمایش شهید مطهری افکار مختلف در کشور حضور دارند و می توانند بحث و گفت و گو کنند که نتیجه این تضارب آراء که پشتوانه منطقی قوی نیز دارند به پیشرفت نظام منجر خواهد شد.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه اظهار کرد: اغتشاشات اخیر از جنبه های مختلف امنیتی، سیاسی و اقتصادی بررسی شده ولی توجه به حوزه فرهنگی اغتشاشات می تواند تصویر واضح تری از وضع موجود ارائه کند چرا که بر اساس نظر بسیاری از کارشناسان وقایع اخیر بن مایه فرهنگی اجتماعی داشته بر خلاف ادوار گذشته که بن مایه سیاسی یا اقتصادی داشته است.

 

کد خبر 1226585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha