مجوز راه اندازی داروخانه تک نسخی در بیرجند صادر شود

کاووسی با بیان اینکه مجوز راه اندازی داروخانه تک نسخی در شهرستان بیرجند صادر شود، گفت: برای تهیه داروهای تک نسخه ای باید بیماران به مشهد مراجعه کنند و محل راه اندازی داروخانه تعبیه شده اما هنوز با راه اندازی آن موفق نشده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، محمدعلی کاووسی ظهر امروز (۴ آبان) در بازدید استاندار خراسان جنوبی از جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی اظهار داشت: در جمعیت هلال اساس و پایه داوطلبی و مردم و جامعه است.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با اشاره به هفته پدافند غیرعامل گفت: پدافند غیرعامل این است که تمهیداتی اندیشیده شود تا بتوان خسارات اتفاقات محتمل را کاهش دهیم.

 

وی بیان کرد: مقاوم سازی و تاب آوری اجتماعی را در سازمان هلال احمر در دستور کار داریم و در قرآن کریم به ما آموزش داده شده که باید آمادگی کسب کنیم.

 

کاووسی با اشاره به اینکه خراسان جنوبی از جمله حادثه خیزترین استان ها است، افزود: سیل، زلزله و خشکسالی از سه وقایع طبیعی اصلی خراسان جنوبی محسوب می شود و تنها هلال احمر است که در کنار مردم قرار دارد.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی به برگزاری طرح نذر آب اشاره کرد و گفت: این طرح در سه محور توزیع بسته های معیشتی و نیازهای بهداشتی و پزشکی و آبرسانی در پنج نقطه از شهرستان طبس روز گذشته برگزار شد.

 

وی ادامه داد: در راستای برگزاری دوره توان افزایی یکصد نفر در شهرستان فردوس در حال آموزش هستند.

 

کاووسی در خصوص توزیع بسته های تحصیلی عنوان داشت: دو مجتمع در قائنات و زیرکوه راه اندازی شده است که به دانش آموزان خدمات رایگان ارائه می شود و هر کدام ۳۰ دانش آموز تحت پوشش دارند و مقرر شده است طی هفته آینده ۲ هزار بسته لوازم التحریر برای کمک به دانش آموزان نیازمند توزیع شود.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با بیان اینکه درخواست داریم تا یک دوره مدیریت بحران در دستگاه های اجرایی استان برگزار شود، ادامه داد: با برگزاری این دوره بحث ارائه موضوعات امداد و نجات را به مدیران و کارکنان ارائه خواهیم کرد.

 

وی با اشاره به اینکه ۲۱۲ خانه هلال در روستاهای استان فعال است، گفت: آمادگی داریم تا به صورت رایگان به بحث امداد و نجات بپردازیم.

 

کاووسی به پایگاه امداد و نجات شرق کشور اشاره کرد و گفت: امیدواریم این پایگاه هر چه زودتر افتتاح شود چرا که به مدیران خراسان جنوبی کمک بسیاری خواهد کرد تا در زمان بحران مشکلی نداشته باشیم.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی در خصوص داروخانه ی هلال احمر بیرجند عنوان کرد: درخواست داریم تا داروخانه تک نسخه ای هم در بیرجند راه اندازی کنیم؛ در حال حاضر یک داروخانه مرجع داریم و داروی تک نسخه ای را تنها هلال احمر می تواند تهیه کند.

 

وی ادامه داد: برای تهیه داروهای تک نسخه ای باید بیماران به مشهد مراجعه کنند؛ محل راه اندازی داروخانه تعبیه شده اما هنوز با راه اندازی آن موافقت نشده است و با توجه به اینکه داروهای تک نسخه ای سود زیادی ندارند اکثر داروخانه ها تهیه نمی کنند.

 

کاووسی به بالگرد هوایی هلال احمر اشاره کرد و افزود: درخواست داریم تا مکانی برای بالگرد هوایی هلال احمر استان در نظر گرفته شود و با هزینه یک میلیارد تومانی می توانیم امکان شب پرواز این بالگرد را فراهم کنیم.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی در پایان گفت: هشت پایگاه هلال احمر در سطوح بیابانی و محورهای مواصلاتی مهم استان مستقر هستند و مشکل تامین زیرساخت های آب، برق و گاز دارند.

 

گفتنی است، استاندار خراسان‌جنوبی به همراه معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری در این برنامه از پروژه‌های احداث پایگاه امدادی و کلینیک درمانی مرکز خراسان جنوبی نیز بازدید کرد. عرض خداقوت و گفتگو با امدادگران جمعیت هلال احمر استان از دیگر برنامه‌های این بازدید بود. 


همچنین استاندار خراسان جنوبی، با پوشیدن لباس هلال احمر، داوطلب افتخاری این جمعیت شد.


 

کد خبر 1226616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha