چهل‌وهشتمین جلسه شورای اطلاع‌رسانی دولت در خوزستان برگزار شد

چهل‌وهفتمین جلسه شورای اطلاع‌رسانی دولت در خوزستان امروز چهارشنبه (۴ آبان) با دستور جلسه بررسی وضعیت خدمات شهری در اهواز در شهرداری اهواز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، چهل‌وهفتمین جلسه شورای اطلاع‌رسانی دولت در خوزستان امروز چهارشنبه (4 آبان) با دستور جلسه بررسی وضعیت خدمات شهری در اهواز در شهرداری اهواز برگزار شد.

 

در ابتدای این جلسه حجت‌الاسلام رضا کلاه‌کج با اشاره به اینکه این جلسه یازدهمین جلسه شورای اطلاع‌رسانی دولت در سال جاری است، به بیان مصوبات جلسه قبلی این شورا پرداخت و اظهار کرد: طبق مصوبه این شورا بنا شده جلسات شورای اطلاع‌رسانی به صورت چرخشی در دستگاه‌های اجرایی و خدمت‌رسان با حضور مدیر اصلی دستگاه تشکیل شود که این جلسه نیز با موضوع بررسی وضعیت خدمات شهری در اهواز در شهرداری برگزار شده است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان افزود: شهرداری اهواز سازمانی غیرانتفاعی، غیردولتی و خدماتی است كه مطابق قوانين و مقررات مرتبط با امور شهری و شهرداری مسئول رسيدگی به وضعيت کلانشهر اهواز است.

 

وی نظارت بر امور شهری، پیشگیری و مقابله با تخلفات شهری، ساماندهی مشاغل سیار، رفع سد معبر ساختمانی، نظارت بر امور بهداشتی کشتارگاه‌ها، مقابله با جانوران ناقل بیماری، بهداشت محیط شهری، نظارت بر نظافت شهر اعم از جمع‌آوری و حمل پسماند، دفن و با یافت پسماند، دفع آب‌های سطحی، برنامه‌ریزی امور مناطق و سازمان‌ها شامل ایمنی و آتش‌نشانی، فضای سبز، پارک‌ها، آرامستان‌ها، میادین و مشاغل شهری و ... از مأموریت خدمات شهری  است.

 

حجت‌الاسلام کلاه‌کج آشنایی بیشتر با خدمات شهری اهواز شامل اقدامات مثبت شهری، ضعف‌ها و قوت‌ها، بیان مشکلات و نارضایتی‌های شهری و راهکارهای کاربرnی و نحوه شیوه‌های اطلاع‌رسانی به مردم از جمله اهداف برگزاری این جلسه است.

 

محبوبه ایزدی‌پناه نیز عنوان کرد: با توجه به مسائل اخیری که در جامعه به وجود آمده، لازم است بیش‌ازپیش در زمینه جلب اعتماد عمومی که از مؤلفه‌های اصلی سرمایه اجتماعی است، اقدامات خود را انجام دهیم.

 

سرپرست اداره کل امور اجتماعی استانداری خوزستان اضافه کرد: قطعا خروجی که ما در سطح جامعه می گیریم نشات گرفته از پایین آمدن سرمایه اجتماعی است از این رو اگر ما موضوع اعتماد اجتماعی را تقویت کنیم به تقویت نظام برمی گردد.

 

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه شهرداری از اصلی‌ترین دستگاه‌هایی است که خروجی خدمات شهرداری مثل پیشانی خدمات دولت می‌ماند و از این رو تلاش می‌کنیم برای بازخورد بیشتر این مجموعه در سطح جامعه با روش‌های مؤثری در تقویت این سازمان کمک کنیم.

 

در این جلسه که با حضور رضا امینی شهردار اهواز برگزار شد، حاضران به بیان مسائل و مشکلات کلانشهر اهواز و ارائه پیشنهاداتی برای رفع آنها پرداختند.

 

کد خبر 1226640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha