ارائه آموزش های پیشگیری از معلولیت های ناشی از حوادث به ۴۵ هزار دانش آموز استان فارسی

هوشیار با اشاره به اجرای طرح برنامه کشوری آگاه سازی پیشگیری از معلولیت های ناشی از حوادث با همکاری آموزش و پرورش استان فارس، گفت: ۴۵ هزار دانش آموزان پایه های دهم و یازدهم از آموزش های پیشگیری از معلولیت های ناشی از حوادث بهره مند می شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، محمدرضا هوشیار، امروز چهارشنبه (۴ آبان) با اشاره به اجرای طرح برنامه کشوری آگاه سازی پیشگیری از معلولیت های ناشی از حوادث با همکاری آموزش و پرورش استان فارس در جمع خبرنگاران گفت: این طرح با هدف آموزش دانش آموزان پایه دهم و یازدهم در فارس اجرا می شود.
مدیرکل بهزیستی فارس افزود: برای اجرای این طرح تفاهم نامه ای میان بهزیستی فارس و اداره کل آموزش و پرورش استان منعقد شده و  ۴۵ هزار دانش آموزان پایه های دهم و یازدهم از آموزش های پیشگیری از معلولیت های ناشی از حوادث برای دانش آموزان بهره مند خواهند شد.
 وی اضافه کرد: بدین ترتیب از ظرفیت دانش آموزان برای اشاعه فرهنگ آگاه سازی در جامعه در این حوزه استفاده می شود.
هوشیار تاکید کرد: این آموزش ها توسط مربیان بهزیستی فارس به این دانش آموزان ارائه خواهد شد و به آنها گواهی مربیگری هم اعطا خواهد شد و  با همکاری مدیران  مدارس آموزش را آغاز خواهند کرد.
وی تصریح کرد: درصد قابل توجهی از معلولیت‌ها در سطح کشور قابل پیشگیری است و باید اطلاع رسانی عواملی که در بروز معلولیت‌ها نقش دارند به جامعه در این حوزه می توان به پیشگیری پرداخت.
 هوشیار گفت: استقبال گروه دانش آموزان از این آموزش ها، تاثیر گذاری برنامه آگاه سازی در گروه دانش آموزان، وجود بستر مناسب و مستعد دانش آموزان و خانواده های آنها، استقبال مدیران آموزش و پرورش از اجرای برنامه های آگاه سازی در مدارس از نقاط قوت این برنامه است. 
وی عنوان کرد: در این طرح به دانش آموزان پایه دهم در زمینه سلامت و پیشگیری از بیماری و معلولیت، سلامت دستگاه عضلانی اسکلتی، سلامت بینایی و شنوایی و دانش آموزان پایه یازدهم در زمینه پیشگیری از حوادث ترافیکی و غیر ترافیکی آموزش داده خواهد شد.

کد خبر 1226645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha