تاکید آیت الله حسینی بر حمایت ویژه مسئولان از نخبگان/پیشرفت های  کشور باعث امیدآفرینی در جامعه  می شود

آیت الله حسینی بر ضرورت توجه ویژه به نخبگان و استفاده از نظرات ارزشمند آنها توسط مسئولان تاکید کرد و گفت: پیشرفت های امروز کشور علاوه بر افزایش قدرت انقلاب و نظام، باعث امیدآفرینی در جامعه نیز می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آیت الله «سید نصیر حسینی» امروز( ۴ آبان ماه) در دیدار تعدادی از نخبگان استان کهگیلویه و بویراحمد علم و دانش خدادادی را فضیلت برتر دانست و اظهار کرد: اگر انسان شاکر باشد، دانش و علم نیز زیاد می شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج ضمن تقدیر و تشکر از تلاش های نخبگان و حمایت بنیاد نخبگان از این افراد، گفت: تلاش های علمی نخبگان جهت توسعه و پیشرفت کشور و استان ستودنی بوده و باید شکرگزار خداوند باشیم که این ظرفیت ارزشمند علمی را در اختیار نخبگان قرار داده است.

 

وی خاطرنشان کرد: اینکه دولت و حاکمیت باید از نخبگان حمایت های لازم را داشته باشد، ما نیز بر حمایت‌های لازم از این قشر تاکید ویژه داریم.

 

آیت الله حسینی ضمن تاکید بر اینکه همه فعالیت های ما باید بر اساس علوم و دانش باشد، زیرا علم کلید همه پیشرفت‌ها است، ادامه داد: جهل نیز کلید همه بلاها و مصیبت ها است.

 

امام جمعه مرکز کهکیلویه و بویراحمد یادآور شد: پیشرفت های بسیار خوبی در عرصه های مختلف بر مبنای علمی داشتی و اساس ما در زمینه مقابله با تحریم‌های دشمنان نیز بر اساس علم بوده است.

 

وی ضمن تأکید بر اینکه غربی هیچ گاه پیشرفت‌های ما و نقاط ضعف خود را نشان نمی دهند، اظهار کرد: آنها با قدرت رسانه ای خود علاوه بر تحریم‌های اقتصادی، تلاش می‌کنند تا کشور و نظام ما را از پای در آورند ولی ایستادگی ملت و جوانان این مرز و بوم آنان را تاکنون مایوس کرده است.

 

آیت الله حسینی ابراز داشت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران علیرغم فشار، تهدید، تحریم و جنگ در حال رشد و پیشرفت بوده و به عنوان ام القرای جبهه مقاومت و جهان اسلام شناخته شده است.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: ایستادگی برخی از کشورها از آسیا تا آمریکای لاتین در مقابل آمریکا و سیاست های استکباری، به علت الگو بودن نظام و انقلاب اسلامی ایران است.

 

وی بر ضرورت توجه ویژه به نخبگان و استفاده از نظرات ارزشمند آنها توسط مسئولان تاکید کرد و ادامه داد: پیشرفت های امروز کشور علاوه بر افزایش قدرت انقلاب و نظام، باعث امیدآفرینی در جامعه نیز می شود.

 

آیت الله حسینی با اشاره به ضرورت برگزاری نشست های مشترک بین نخبگان، استاندار و دیگر مسئولان، افزود: با توجه به وجود مشکلات در حوزه های مختلف، باید از ظرفیت نخبگان، اندیشمندان و اساتید برای حل آنها استفاده کرد.

 

امام جمعه یاسوج اساس جامعه را بر بنیان خانواده دانست و گفت: اگر نخبگان به فکر حل معضلات این حوزه نباشند، اساس جامعه از هم می پاشد.

 

وی خاطرنشان کرد: نخبگان در زمینه طلاق، اعتیاد و سایر مسائل و مشکلات باید با حضور خود و کار کارشناسی معضلات را رصد و برای آنها چاره اندیشی کنند.

 

آیت الله حسینی بر ارتباط تنگاتنگ دانشگاه و شرکت های دانش بنیان با صنعت، کشاورزی، دامداری، تولید و سایر بخش ها تاکید کرد و افزود: هر اندازه علم و دانایی بیشتر باشد، مشکلات کمتر و بهره وری افزایش پیدا می کند.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه علم و دانش می تواند مشکلات مردم را در زمینه های مختلف به حداقل برساند، یادآور شد: با توجه به اینکه دشمن بر مراکز دانشگاهی متمرکز شده تا کشور را عقب نگه دارد، باید توطئه‌های دشمنان را بشناسیم و با آنها مقابله کنیم.

 

وی از مسئولان خواست تا نسبت به اشتغال نخبگان توجه ویژه داشته باشند و گفت: نخبگان در زمینه «جهاد تبیین» وظیفه سنگینی بر عهده دارند و باید در این راستا تلاش کنند.

 

گفتنی است، توجه به شرکت‌های دانش‌بنیان، تبلیغات محصولات داخلی شرکت های دانش بنیان از طریق صدا و سیما، اعتماد مسئولان به نخبگان، حضور مسئولان بین مردم و شنیدن حرف دل آنها، استفاده از نخبگان به عنوان مشاور مسئولان در زمینه های تخصصی، حضور نخبگان در نشست های اقتصادی استانداری و.... از جمله مواردی بود که نخبگان استان کهگیلویه و بویراحمد در دیدار با نماینده ولی فقیه به آنها اشاره کردند.

کد خبر 1226657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha