عدالت فرهنگی باید در تولیدات سینمایی مدنظر قرار بگیرد

معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: عدالت فرهنگی یک شاخصه‌ مهم و کلیدی است که باید برای تولیدات سینمایی در تمام استان‌های کشور لحاظ شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ عصر امروز چهارشنبه در مراسم مهر سینمای ایران و تجلیل از سینماگران خراسان شمالی "حبیب ایل بیگی" معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی وزارت ارشاد عنوان کرد: یکی از اهداف برگزاری جشنواره‌ها، تمرکز زدایی از پایتخت کشور است.

 


وی با بیان اینکه فیلم‌های تولیدی در جشنواره‌ها بخشی از سینمای کشور محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: برای حمایت و شکوفایی هر چه بیشتر پتانسیل‌های موجود در استان‌ها برگزاری جشنواره‌های ملی به استان‌ها واگذار می‌شود.

 


"تقی صادقی" مدیرکل فرهنگ و‌ ارشاد اسلامی خراسان شمالی هم در این آیین با اشاره به اینکه سینما امروز با تبیین ارزش‌های انسانی نقش مهمی در فرهنگ‌سازی ایفا کرده است، اضافه کرد: تولید فیلم‌ در حال حاضر آن‌قدر اهمیت دارد که مقام معظم رهبری بر آن تأکید ویژه دارند.

 

 

وی به کمبودهای فیلم‌سازان استان اشاره کرد و‌ افزود: آموزش، همیاری در تولید و واگذاری دبیرخانه جشنواره ملی فیلم روستا و عشایر از جمله مهم‌ترین کمک‌ها و حمایت‌هایی است که انتظار می‌رود وزارت ارشاد نسبت به خراسان شمالی داشته باشد.

 


در پایان این برنامه که با حضور معاون وزیر ارشاد و سایر مسئولان استانی برگزار شد از فعالان عرصه‌ سینمای استان تقدیر شد.

 

 

 

کد خبر 1226684

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha