۶ میلیارد تومان اعتبار سفر اول رئیس جمهور به پارک علم و فناوری تخصیص یافت

ناصری گفت: از محل اعتبارات سفر اول رئیس جمهور به خراسان جنوبی تاکنون بیش از ۶ میلیارد تومان اعتبار به پارک علم و فناوری خراسان جنوبی تخصیص یافته است.

محمدعلی ناصری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهار کرد: از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی 15 میلیارد تومان اعتبار به پارک علم و فناوری استان اختصاص یافته است.

 

رئیس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی با بیان اینکه از این مبلغ تاکنون 6 میلیارد و 500 میلیون تومان تخصیص یافته است، افزود: برای رشد واحدهای فناور در خراسان جنوبی نیازمند حمایت های ویژه هستیم.

 

ناصری مشکل اساسی پارک علم و فناوری استان را کمبود زیرساخت های این حوزه عنوان کرد و گفت: شرکت‌های فناور استان نیازمند مکان برای استقرار هستند.

 

وی در ادامه خواستار تأمین 100 میلیارد تومان برای تکمیل سایت 50 هکتاری پارک علم و فناوری استان شد و گفت: این مهم در سفر دور دوم ریاست جمهوری به استان پیگیری خواهد شد و امیدواریم مورد توجه دولت قرار بگیرد.

 

رئیس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی تصریح کرد: فاز نخست سایت پارک علم و فناوری در دانشگاه بیرجند در حال انجام است و تاکنون 75 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

 

ناصری تصریح کرد: پارک علم و فناوری خراسان جنوبی از نظر استعداد و حمایت جزو ۱۰ استان برتر کشور است اما در زمینه اجرای زیرساخت ها پارک خیلی عقب هستیم و در دوره دوم سفر رئیس جمهور باید این مهم مورد توجه قرار گیرد.

 

وی با بیان اینکه هیچ ساختاری برای استقرار شرکت ها به جزء ساختمان اصلی پارک نداریم، گفت: این شرکت ها می توانند در صورت واگذاری زمین ساخت و ساز انجام دهند اما ما زیر ساخت نداریم.

 

رئیس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی در پایان خاطرنشان کرد: هم اکنون 183 واحد فناور و 45 شرکت دانش بنیان فعالیت دارند و تاکنون زمینه اشتغال یک هزار و 36 را به صورت مستقیم فراهم کرده اند.

 

 

کد خبر 1226770

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha