۵۰۰ بیمار با تشخیص مسمومیت به بیمارستان بهشتی کاشان مراجعه کرده اند

سرپرست مرکز آموزشی درمانی شهید بهشتی کاشان، از مراجعه بیش از ۵۰۰ بیمار با تشخیص انواع مسمومیت ها به این مرکز در شش ماه نخست سال جاری خبر داد.

« مسعود فرزاد فر» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شمال استان اصفهان با اشاره به نامگذاری هفته اول آبان ماه به عنوان هفته پیشگیری از مسمومیت ها گفت: مراجعین به مرکز آموزشی درمانی شهید بهشتی به ترتیب با مسمومیت های دارویی، گزیدگی، مواد مخدر، شیمیایی و گیاهان سمی مراجعه می کنند.

 

سرپرست مرکز آموزشی درمانی شهید بهشتی کاشان افزود: با توجه به اینکه این مرکز به عنوان بزرگ ترین و مجهزترین مرکز درمانی در شمال استان اصفهان است، کلیه خدمات به این نوع بیماران در این مرکز به آن ها ارائه می شود.

 

فرزادفر تصریح کرد: مسمومیت با داروها، سموم دفع آفات و ترکیبات شیمیایی و شوینده خانگی، یکی از مواردی است که به راحتی با رعایت برخی از نکات قابل پیشگیری است که سهولت دسترسی به این مواد بدون داشتن اطلاعات کافی از نحوه نگهداری، مصرف، عوارض، خطرات و هشدارهای مربوط به آن، شیوع مسمومیت های اتفاقی و تعمدی را به میزان زیادی افزایش داده است.

 

سرپرست مرکز آموزشی درمانی شهید بهشتی کاشان ادامه داد: متاسفانه سهل انگاری در نگهداری صحیح داروها و مواد شیمیایی در منزل، منجر به عوارض دائمی و آزار دهنده ناشی از مسمومیت ها بویژه در کودکان خواهد شد.

 

فرزاد فر تصریح کرد: در سال جاری همزمان با همه گیری بیماری کرونا و شدت یافتن بیماری آنفولانزا، جامعه باید توجه ویژه‌ای به نگهداری و مصرف صحیح فرآورده های دارویی و ضدعفونی کننده خانگی، صنعتی و الکل داشته باشند.

 

وی اذعان کرد: باید تلاش شود تا برای حفظ سلامت، داروهای مصرفی، توسط پزشک معالج و از مجاری قانونی و داروخانه ها و بیمارستان ها تهیه و از مصرف داروها و فرآورده های مکمل به صورت خودسرانه خودداری شود تا از بروز عوارض و مسمومیت‌های ناخواسته پیشگیری شود.

کد خبر 1226789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha