توسعه ورزش همگانی موجب کاهش هزینه‌های درمانی می‌شود

محبی به هزینه های بالای درمان بیماران اشاره کرد و گفت: به هر میزان که ورزش همگانی توسعه پیدا کند از هزینه درمان کاسته می‌شود و می توان هزینه درمان را به بخش توسعه زیرساخت ها در کشور اختصاص داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، امید محبی امروز(۵آبان) در همایش بزرگداشت هفته بیمه سلامت ضمن اعلام انزجار از حادثه تروریستی تکفیری ها در حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاهچراغ(ع) شیراز،‌اظهار کرد: شهادت مظلومانه و غریبانه جمعی از هموطنان در حرم مطهر شاهچراغ (ع) نتیجه و محصول ایجاد ناامنی در کشور و محصول مشغول سازی نیروهای امنیتی است.

 

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری مازندران با بیان اینکه ایجاد دوقطبی که در ایام اخیر در کشور شکل گرفت فرصت و میدان را به دشمن می دهد که مردم بی گناه را در اماکن مذهبی به صورت جنایت آمیز به شهادت برسانند، افزود: قطعا این جنایت در حرم مطهر شاهچراغ(ع) بی پاسخ نخواهد ماند.

 

وی به اجرای موفق طرح پوشش بیمه همگانی رایگان توسط بیمه سلامت اشاره کرد و گفت: اجرای این طرح رضایت مندی مردم را در بخش دریافت خدمات سلامت از نظام به همراه داشته است.

 

محبی با بیان اینکه تسهیل دسترسی به حوزه بهداشت و درمان باید به عنوان یک نکته زیربنایی مورد توجه دولت و سازمان های بیمه گر باشد، ادامه داد: اینکه ۵۰درصد جمعیت استان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند شایسته تحسین است.

 

وی با بیان اینکه به فرموده رهبری باید به گونه ای ارائه خدمات درمانی داشته باشیم که بیمار در کنار تحمل رنج بیماری دغدغه تامین هزینه درمان را نداشته باشد،‌گفت: پوشش ۲۰۰هزار نفر از جمعیت کم برخوردار و نیازمند استان توسط بیمه سلامت در راستای تحقق این منویات رهبری بوده است.

 

محبی با بیان اینکه برخورداری از دفترچه بیمه یک پشتوانه دولتی برای مردم به شمار می رود،‌ افزود: قریب به ۲هزار و ۶۰۰موسسه طرف قرار داد در استان وجود دارد که این تعامل بیمه سلامت با موسسات طرف قرار دادبه کاهش دغدغه بیماران برای تامین هزینه درمان آنها می انجامد.

 

وی به اقدامات بیمه سلامت در تامین هزینه درمان زوجین نابارور اشاره کرد و گفت: ۵۵۳زوج مورد شناسایی و تحت درمان قرار گرفتند اقدام بسیار ارزشمندی است.

 

محبی بیان کرد: در آینده با مشکل جمعیت و جوانی جمعیت مواجه خواهیم بود و  اقدامات بیمه سلامت در بحث تامین هزینه درمان زوجین نابارور می تواند راه برون رفت از این مشکل باشد.

 

وی با بیان اینکه توجه به حوزه بیماران صعب العلاج، خاص و نادر اقدام ارزشمندی است، یادآورشد: ۲۳بیماری تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفت، که در آینده ای نزدیک این تعدادبه ۴۰نوع بیماری می رسد.

 

محبی به طرح دارویاری اشاره کرد و افزود: درمان اعتیاد نیز در بیمه سلامت مورد توجه است که توجه به درمان معتادان به سلامت جامعه کمک می کند.

 

وی با بیان اینکه سالیانه هزینه های فوق بالا در بخش بهداشت و درمان پرداخت می شود که بخش عمده آن به حذف ورزش و فقر غذایی و ... مرتبط می شود، گفت: اگر به بحث ورزش همگانی و امنیت غذایی مردم توجه شود می توان هزینه درمان را به بخش توسعه زیرساخت ها در کشور اختصاص داد.

کد خبر 1226813

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha