۱۸ درصد مشترکان برق پرمصرف به محدوده مصرف الگو برگشتند

به گفته محرابیان، با اقدامات تشویقی وزارت نیرو ۱۸ درصد از مشترکان برق که پرمصرف بودند به محدوده مصرف الگو بازگشتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، «علی‌اکبر محرابیان» صبح امروز (۵  آبان ماه) در آیین افتتاح رسمی پنج نیروگاه برق حرارتی به ظرفیت ۱۰۲۶ که با حضور رئیس‌جمهور و هیئت همراه برگزار شد، اظهار کرد: علیرغم وجود برخی مشکلات در حوزه برق، انقلابی در کشور رخ داده است.

 

 

وزیر نیرو ادامه داد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده تلاش کردیم تا نیروگاه‌های حرارتی را توسعه داده و از توان نیروگاه‌های موجود نیز بالاترین بهره را ببریم.

 


وی با یاد‌آوری اینکه توسعه توان نیروگاه ها با توان شرکت‌های دانش‌بنیان محقق شد، افزود: بدون افزایش مصرف سوخت شاهد بهره‌وری از توان بخار برای تولید برق بیشتر هستیم.

 


این مسئول گفت: در تابستان امسال با توجه به تجربه سال قبل ظرفیت آمادگی نیروگاه‌ها به ۹۸ درصد رسید که این عدد در نوع خود بی‌نظیر است.

 


وزیر نیرو خاطرنشان کرد: برای رسیدن به این هدف، شرایط همه نیروگاه‌ها مورد بررسی قرار گرفته و مواردی که به تعمیرات نیاز داشتند، تعمیر و تجهیز شدند.

 


محرابیان با اشاره به اینکه با اقدامات انجام شده در بخش خانگی تا مرداد ماه امسال، شاهد کاهش ۴.۵ درصدی مصرف بودیم، تصریح کرد: این رقم نسبت به برنامه‌های معمول وزارت نیرو کاهش ۱۰ درصدی را نشان می‌دهد. در همین راستا اقدامات تشویقی و همکاری ملی بسیار حائز اهمیت بوده و مدعی هستیم این دستاورد کاملا ملی است.

 


وزیر نیرو خاطرنشان کرد: با اقدامات تشویقی وزارت نیرو ۱۸ درصد از مشترکان برق که پرمصرف بودند به محدوده مصرف الگو بازگشتند.

 


وی اظهار کرد: در این مدت ۸ میلیون قبض صادره یا صفر بوده و یا بستانکار شده‌اند و ۱۳۵۷ میلیارد تومان پاداش مصرف به مشترکان داده شده است. همچنین با صرفه‌جویی در حوزه برق خانگی شاهد صرفه‌جویی ۶۵۰ مگاواتی برق بودیم و در مجموع با تلاش‌های صورت گرفته ۱۵۰۰ مگاوات برق به بخش تولید و صنعت کشور تقدیم شد.

 


به گفته محرابیان، ۶۳۰ هزار واحد صنعتی و تولیدی در کشور فعال است و در تابستان امسال هیچ محدودیتی برای واحدهای صنعتی وجود نداشت.

کد خبر 1226818

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha