مردم اصلی ترین عنصر قدرت سپاه هستند

سردار عبدالله پور با تاکید بر لزوم افزایش تعداد پایگاه‌های مقاومت بسیج در شهرستان رشت گفت: مردم و سپاه تسلیم یک عده اغتشاشگر نخواهد شد زیرا جمهوری اسلامی با خون شهدا به آزادی رسیده و صاحبش امام زمان(عج) است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، سردار «محمد عبدالله پور» امروز(پنج‌شنبه، ۵ آبان) در مراسم تودیع و معارفه فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت در مصلی امام خمینی(ره) رشت با تسلیت حادثه تروریستی حرم مطهر شاهچراغ و شهادت جمعی از هموطنان  اظهار کرد: دشمنان فکر می‌کنند با انجام چنین اقدامات کورکورانه‌ای می‌توانند مردم را از انقلاب و نظام ناامید کنند، ولی مردم نشان دادند تا پای جان خود از جمهوری اسلامی مواجه می‌کنند. 


فرمانده سپاه قدس گیلان کمبود امکانات در حوزه پایگاه‌‌های مقاومت را عامل عدم بهره‌گیری از قدرت مردم و بسیج برای رفع معضلات عنوان کرد و افزود: شهر رشت به ۲۲ حوزه مقاومت نیاز دارد ولی اکنون ۱۲ حوزه مقاومت در این شهر وجود دارد و و باید تعداد حوزه‌های مقاومت بسیج در شهرستان رشت به دو برابر ظرفیت فعلی برسد.


وی با بیان اینکه مردم اصلی ترین عنصر قدرت سپاه هستند، اظهارکرد: دشمنان نزدیک به یک ماه سعی دارند تمامی نقاط کشور را به آشوب بکشاند و هدفشان خسته کردن نیروهای امنیتی و بسیجی است ولی بسیج، مردم و سپاه تسلیم یک عده اغتشاشگر نخواهد شد زیرا جمهوری اسلامی با خون شهدا به آزادی رسیده و صاحبش امام زمان(عج) است.


عبدالله پور نسل جدید بسجییان را با بصیرت‌تر از نسل قدیم دانست و گفت: نسل جدید بسجییان امام خمینی(ره) و دوران دفاع مقدس را ندیدند، ولی تا پای جان از انقلاب و رهبری به خوبی در حال دفاع هستند و حتی از خون خود هم می‌گذرند.


وی با تاکید بر لزوم توجه به ظرفیت بسیج در جنگ نرم و سخت، با بیان اینکه سپاه پاسداران برای کمک به مردم منتطر هیچ نهادی نمی‌ماند، افزود: در استان گیلان ۷۷۰ روستای آب شرب دائم ندارند به این منظور سپاه قدس گیلان هدف‌گذاری کرده تا به تمامی این روستاها آب رسانی کند.

 

فرمانده سپاه قدس گیلان در پایان با قدردانی از زحمات «سید اکبر قاسمی» فرمانده سابق سپاه ناحیه مرکزی رشت گفت: در دو سال گذشته فرمانده سابق سپاه ناحیه هر چه در توان بود و در نهایت اخلاص انجام داده و از هیچ تلاشی دریغ نکردند.

 

 

* فعالیت ۱۰۰ گروه جهادی در شهرستان رشت

«سید اکبر قاسمی» نیز  در این مراسم با بیان اینکه بسیج دریا و نماد وفا و ایثارگری در جمهوری اسلامی است، اظهار کرد: بسیج در تمامی بحران‌ها در کنار مردم بوده و از هیچ تلاشی برای کمک به مردم در عرصه‌های مختلف دریغ نکرده است. 


فرمانده سابق سپاه ناحیه مرکزی رشت در ادامه اقدامات صورت گرفته توسط سپاه ناحیه رشت در دوران کرونا را مورد اشاره قرار داد و گفت: استان گیلان و شهرستان رشت کانون شیوع کرونا در کشور بوده و هر روزه تعداد زیادی از افراد جان خود را از دست می‌دادند، ولی بسیجیان شهرستان رشت با حضور در بیمارستان‌ها کمک شایانی به کاهش این ویروس در استان گیلان کمک کردند.


وی طرح بیمه سلامت را یکی از طرح‌های مهم اجرا شده توسط سپاه دانست و بیان کرد: طرح بیمه سلامت جزو طرح‌های مهم بود که در آن تعداد زیادی از افراد فاقد بیمه شناسایی و بیمه شدند که این مهم با همت سپاه ناحیه رشت انجام شد.


قاسمی از وجود ۱۰۰ گروه جهادی در شهرستان رشت خبر داد و افزود: در طی این مدت جهادگران در همه مدت در کنار محرومان بوده و وجود ۱۰۰ گروه جهادی نشان دهنده همین امر است.


وی با قدردانی از زحمات خیرین در اجرای طرح رزمایش مواسات در استان گیلان بیان کرد: با کمک بسیجیان، خیرین و پایگاه‌های بسیج ۶۵ هزار بسته معیشتی در غالب هشت مرحله رزمایش کمک مومنانه در این نیازمندان توزیع شد.

 


«محمد نیک فطرت» نیز در این جلسه بسیج را تبلور ایستادگی در برابر استکبار دانست و تاکید کرد: بسیج و لشکر ۲۰ میلیونی آن در تمامی بحران‌ها در کنار مردم، انقلاب و مستضعفین بوده و از هیچ تلاشی برای حفظ این انقلاب دریغ نمی‌کنند.


فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت با اشاره به نقش فضای مجازی در ایجاد آشوبات اخیر در کشور گفت: اغتشاشگران اخیر یک جنگ ترکیبی بوده است زیرا دشمن با بمباران رسانه‌ای سعی داشت اذهان عمومی را به آینده جمهوری ناامید کند.


 

کد خبر 1226819

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha