برگزاری کارگاه آموزشی و مسابقه «اسکیس» در خانه تاریخی بروجردی کاشان

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کاشان، از برگزاری اولین رویداد مسابقه «اسکیس» با موضوع «ورودی های فراموش شده کاشان» و با هدف نگاه علمی به معماری اسلامی- ایرانی در این شهرستان خبرداد.

« احمد دانائی‌نیا» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شمال استان اصفهان گفت: اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشان با همکاری دانشگاه کاشان کارگاه آموزشی و مسابقه‌ای با عنوان «اسکیس ورودی‌های فراموش شده کاشان» برگزار کرده است.

 

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشان افزود: این کارگاه در ادامه مباحث زیرساختی آموزشی در حوزه گردشگری و میراث فرهنگی و در راستای حفاظت، احیاء و بهره برداری از ابنیه تاریخی به عنوان کلید واژه های توسعه گردشگری اجرا می شود.

 

دانائی نیا ادامه داد: این کارگاه یک روزه در دو بخش پنل های آموزشی و مسابقات در روز سه شنبه( ۱۰ آبان‌) در خانه تاریخی بروجردی و با فراخوان عمومی با گروه هدف دانشجویان رشته های معماری، مرمت و حوزه تخصصی برگزار خواهد شد.



عضو هیات علمی گروه معماری داشگاه کاشان افزود: اسکیس های واصله به دو صورت مجازی و فیزیکی در اختتامیه برنامه مورد داوری قرار گرفته و به سه نفر از برگزیدگان جوایزی نقدی اهدا خواهد شد.

 

دانائی نیا هدف از برگزاری این رویداد را آموزش و فرهنگ‌سازی جهت ایجاد بستری برای نگاه علمی به معماری اسلامی- ایرانی دانست و ادامه داد: مهم ترین مخاطبان این برنامه دانشجویان معماری و مرمت هستند که در طول برنامه هم با تاریخچه و روند تحولی معماری ایرانی_ اسلامی آشنا می شوند.

 

علاقه مندان می توانند جهت شرکت در این مسابقه (اینجا) کلیک کنند.

 

گفتنی است، اسکیس یکی از روش های طراحی با دست در معماری است که با استفاده از آن می توان طرح های سریع و منحصر به فردی را با استفاده از دست طراحی کرد. اسکیس فرصت مناسبی را برای ایجاد طرح های خلاقانه و ابتکاری برای فرد فراهم می آورد که توسط آن می توان ایده ها و طرح های مورد نظر را به آسانی و با سرعت زیاد طراحی کرد.

 

کد خبر 1226845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha