تقویت و پایداری شبکه برق جنوب کشور با افتتاح واحد سوم بخار نیروگاه جهرم

شعبانی گفت: با افتتاح واحد سوم بخار نیروگاه جهرم موضوع تامین برق شبکه جنوب کشور به ثبات بیشتری می رسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، محمدحسن شعبانی، امروز پنجشنبه (۵ آبان) در جریان آیین بهره برداری از واحد سوم بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی جهرم گفت: واحد سوم بخار نیروگاه جهرم به ظرفیت ۱۶۰ مگاوات امروز وارد مدار شد تا چرخه سیکل‌ترکیبی این نیروگاه کامل شود.

 

فرماندار ویژه جهرم بیان کرد: نیروگاه سیکل ترکیبی جهرم دارای ۶ واحد گازی و سه واحد بخار است که در سال‌های گذشته هشت واحد نیروگاه وارد مدار  شده و واحد سوم بخار مجموعه نیز امروز به شبکه برق کشور متصل شد.

 

شعبانی مزایای این واحد را تقویت و پایداری شبکه سراسری کشور اعلام کرد و افزود: با افتتاح واحد سوم بخار نیروگاه جهرم موضوع تامین برق شبکه جنوب کشور به ثبات بیشتری رسیده و این نیروگاه یک‌هزار و ۴۴۰ مگاواتی کمک زیادی به پایداری شبکه برق جنوب کشور می کند.

 

نماینده عالی دولت در شهرستان جهرم بیان اعلام کرد: با سنکرون واحد سوم نیروگاه جهرم، سالانه مجموعا بیش از ۷۰۰ میلیون مترمکعب در مصرف سوخت صرفه‌جویی می‌شود.

 

نیروگاه سیکل ترکیبی جهرم با ظرفیت اسمی یک هزار ۴۴۰ مگاوات در کیلومتر ۲۷ جاده جهرم به شیراز، در زمینی به مساحت یکصد هکتار واقع شده است. 

 

این نیروگاه شامل ۶ واحد گازی V۹۴-۲ هریک به ظرفیت ۱۵۹ مگاوات ، که در حال حاضر همه آنها در حال بهره برداری بوده و سه واحد بخار هریک به ظرفیت ۱۶۰ مگاوات که واحد اول بخار در فروردین ۹۷ و واحد دوم بخار در اردیبهشت ۹۸ به شبکه سراسری برق کشور متصل و در حال بهره برداری است، می باشد.

کد خبر 1226884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha