۱۰ درصد جمعیت زائران مشهد خارجی هستند

ارجائی با بیان اینکه مسائل و مشکلاتی شهر مشهد در خود این شهر قابل حل نیست و نیاز به عزم ملی دارد، گفت: ۱۰ درصد جمعیت زائرانی که به مشهد سفر می‌کنند، خارجی هستند، در آخرین سال قبل از شیوع کرونا ۴ میلیون زائر خارجی داشتیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان رضوی، «سید عبدالله ارجائی» در نشست با اعضای کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه مشهد با جمعیت ثابت حدود ٣.۵ میلیون نفری و حضور همیشگی زائران، یک شهر ۲۴ ساعت و تمام وقت است، گفت:مشهد یک شهر پویا، زنده‌ و شبانه‌روزی است.

 

شهردار مشهد با بیان اینکه مسائل و مشکلاتی شهر مشهد در خود این شهر قابل حل نیست و نیاز به عزم ملی دارد، افزود: ۱۰ درصد جمعیت زائرانی که به مشهد سفر می‌کنند، خارجی هستند، در آخرین سال قبل از شیوع کرونا ۴ میلیون زائر خارجی داشتیم.

 

ارجائی با اعلام اینکه اقتصاد مشهد مبتنی بر خدمات است و بیش از ۵۰ درصد اماکن اقامتی کشور در این شهر فعال هستند، ادامه داد: مشهد، شهری مرزی نیست اما مبادلات زیادی با همسایگان خارجی دارد و میزبان تعداد زیادی از آنان است.

 

وی تصریح کرد: شهرداری به عنوان ابرسازمان خدماتی، به صورت روزانه و میانگین به حدود ۸۰۰ هزار نفر بالاتر از جمعیت ثابت خدمات می‌دهد.

 

«کیانوش کیامرز» هم در این نشست اظهار کرد: اوراق مشارکتی که مجلس برای سال ۱۴۰۱ مصوب کرده ۱۲ هزار میلیارد تومان است که ۶ هزار میلیارد آن سهم دولت و نیم دیگر سهم شهرداری است.

 

مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد ادامه داد: این در حالی است که ۹ کلان‌شهر در حال ساخت مترو و دیگر کلان‌شهرها در حال توسعه ناوگان اتوبوسرانی خود هستند و عددی که امسال تخصیص داده شده بسیار کم است زیرا به هر کلان‌شهر رقمی کمتر از ۸۰۰ میلیارد تومان می رسد اما هر کیلومتر مترو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه دارد و با این رقم کمتر از نیم کیلومتر می‌توان پیشروی کرد.

 

وی افزود: از اعضای کمیسیون عمران مجلس انتظار داریم تا این عدد را به ۵۰ هزار میلیارد تومان برسانید زیرا عددی که در حال حاضر ثبت شده قابلیت اجرا ندارد.

 

در ادامه این نشست «فاطمه سلیمی» هم اظهار کرد: خواهشمندم ردیف اعتبار ویژه‌ای برای توسعه زیرساخت بانوان در کشور تعیین کنید، برای اولین بار در شورای اسلامی شهر مشهد کمیسیون بانوان و خانواده تشکیل شد، شهردار نیز ردیف بودجه و برش بودجه تعیین کرد اما بودجه‌ای که برای مشهد تعیین شده، بسیار کم است.

 

عضو هیئت رئیسه شورای شهر مشهد افزود: ساختارسازی موضوع مهمی است که باید توجه ویژه‌ای به آن شود، توان اجرایی شهرداری بالا است و باید ساختار اداره کل بانوان را در شهرداری ایجاد و بودجه به آن اختصاص دهیم.

کد خبر 1226889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha