حوادث  اخیر آزمون بصیرت افزایی ملت در برابر توطئه‌های دشمنان بود

آیت الله خاتمی حوادث اخیر را آزمون بصیرت افزایی ملت در برابر توطئه‌های دشمنان دانست و گفت: آن‌هایی که فکر می‌کردند با این اغتشاشات می‌توانند عموم و اکثریت مردم را همراه خود کنند، موفق نشدند و حتی رسانه‌های غربی هم این موضوع را تایید کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان قم، آیت الله سید احمد خاتمی امروز در دیدار رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، با اشاره به حادثه شب گذشته در شیراز و تسلیت به بازماندگان شهدای این حادثه غمبار گفت: باتوجه به حادثه‌ای که در ماه رمضان در حرم حضرت امام رضا (ع)، باید مراقبت بیشتری از حرم‌های مطهر می‌شد.

 

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه آمادگی برای حفاظت و مراقبت از حرم‌ها در نقاط مختلف کشور نباید مقطعی باشد گفت: باید برای حفاظت در اماکن متبرکه از افراد کارآمد استفاده شود.

 

آیت الله خاتمی افزود: انقلاب اسلامی از بدو حرکت خود، کاخ‌های مستکبران را به لرزه درآورد و آن‌ها که چشم دیدن قدرت انقلاب را ندارند، اکنون با استفاده از هر روشی می‌خواهند این حرکت عظیم را متوقف کنند.

 

وی گفت: در راه پیشرفت و اقتدار نظام، نباید انتظار داشت که توطئه و فتنه‌ای شکل نگیرد و دشمنان ساکت بنشینند.

 

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: در شرایط فعلی و فتنه‌ای که به نظر می‌رسد نسبت به فتنه سال‌های قبل عمیق‌تر است و دشمن بنای استمرار اغتشاش و آشوب را دارد به صراحت و شفاف می‌توان گفت موضع حق و راه نجات از این شرایط فقط مواضع رهبری است.

 

وی این حوادث را آزمون بصیرت افزایی ملت در برابر توطئه‌های دشمنان دانست و گفت: آن‌هایی که فکر می‌کردند با این اغتشاشات می‌توانند عموم و اکثریت مردم را همراه خود کنند، موفق نشدند و حتی رسانه‌های غربی هم این موضوع را تایید کردند.

 

آیت الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت نیز در  دیدار رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با تسلیت حادثه شب گذشته، شکست توطئه‌های دشمنان را نیازمند مطالعه دقیق و بررسی عمیق اقدامات، برنامه ریزی‌ها و اهداف آن‌ها دانست.

 

وی گفت: همیشه شرایط پاسخ به فتنه و جنگ دشمنان یکسان نیست و باید با تدبیر و هوشمندی لازم و کامل و همچنین استفاده از ابزار مناسب سخت و نرم، آن‌ها را در رسیدن به مقاصد پلید و ضد اسلامی شان مغلوب کرد.

 

آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) هم در دیدار رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به شهادت جمعی از هموطنان در حادثه دیشب شیراز گفت: به زودی عاملین داخلی و خارجی این حمله ضد انسانی رسوا می‌شوند.

 

وی تصریح کرد: هرچقدر از عمر نظام می گذرد، بیشتر به ضرورت توسعه اقدامات، فعالیت‌ها و برنامه‌های پدافندغیرعامل پی می‌بریم و از این جهت این سازمان باید خود را مجهز به تمامی امکانات مورد نیاز کند و از ظرفیت عظیم کارشناسان و متخصصان در هر حوزه بهره گیرد.

 

در ابتدای این دیدار سردار جلالی با ارائه گزارشی از اقدامات پدافند غیرعامل در کشور گفت: در اغتشاشات اخیر دشمن با ایجاد جنگ ویدئویی در تلاش است که مردم را همراه خود کند و موضوع عفاف و حجاب و زن را بهانه‌ای برای اجرای نقشه هایش کرده است.

 

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور تصریح کرد: برای شکست توطئه‌های جنگ نرم دشمن و مقابله با تهاجم رسانه‌ای آن‌ها ضمن اقناع سازی افکار مردم باید از پیام رسان‌های داخلی، حمایت و فضای مجازی را ساماندهی کرد.

کد خبر 1226939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha