لزوم مراقبت همگان در خصوص حرکات ناامن کننده/ عده ای در صدد مشغول کردن دولت به مسائل جزئی برای جلوگیری از خدمت رسانی به مردم هستند

امام جمعه کرمان گفت: در حالیکه دولت مردمی، توفیفاتی پیدا می کند عده ای تمام همت خود را گذاشتند تا دولت را  مشغول کنند که نتواند به مردم خدمت رسانی کند و می خواهند ذهن مسئولان را متوجه مسائل جزئی کنند تا زمان بگیرند و توفیقات کم شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛  حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی خطبه اول نمازجمعه(۶آبان)با بیان اينکه خداوند در قرآن برنامه ای جامع و کامل برای سعادت انسان تدارک دیده و اصول و فروع این برنامه را تبیین کرده است.

 

 

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان در همین باره به سه اصل سرنوشت ساز در این برنامه اشاره کرد که در آیه ۹۰ سوره مبارکه نحل به آن اشاره شده است.

 

 

وی با استفاده از این آیه مطالبی درباره عدالت فردی، اجتماعی و عدالت در نظام هستی مطرح و خاطرنشان کرد: شرط برخی از ماموریت ها عدالت عملی است و احسان مکمل عدالت است زیرا گاهی مشکلات با صرف عدالت حل نمی شود لذا این مهم یک اصل مترقی که جامعه را به هدایت واقعی رهنمون می کند.

 


 

امام جمعه کرمان در خطبه دوم نمازجمعه ولادت باسعادت حضرت عبدالعظیم حسنی و امام حسن عسکری علیهماالسلام را تبریک و به شهادت اولین شهید محراب آیت الله قاضی هم اشاره کرد و روز بسیج دانش آموزی و یاد شهید فهمیده را نیز گرامی داشت.

 

 

وی با بیان اینکه شهادت در فرهنگ ما ارزشی است که بدیل ندارد؛ گفت: شهدای شاهچراغ، شهدای مظلومی هستند که برای زیارت رفته بوند اما آنان را نانجیبانه به شهادت رساندند و  اهل جنایت، جنایتی دیگر خلق کردند.

 

 

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با اشاره به سابقه دیرینه صف آرایی جریان باطل در برابر حق؛ مصادیق آن در دوران معاصر را استکبار جهانی و در راس آن آمریکا دانست و اظهار کرد: این خط جمع شدن هواپرستان و کسانی است که خیانت می کنند، از سر نادانی گرفتار می شوند و در اثر غفلت دچار می شوند و فراموش می کنند کشورهای استعماری و آمریکا چه رفتاری در تاریخ به نمایش گذاشتند.

 

 

 

وی با تاکید بر اینکه هیچ کشور و ملت و جریان مظلومی در تاریخ وجود ندارد که زیر سایه استعمار، جلوی ظلم او گرفته شده باشد؛ افزود: آنها هر کجا رفتند ظلم کردند و منافع دیگران را از بین بردند زیرا اینها گردنه بندهایی هستند که منافع کشورها باید زیر نظر آنها باشد و اول سهم خود را بر می دارند.

 


 

نماینده ولی فقیه در استان کرمان با این سوال که جز خیانت و جنایت و سیاهی در حق ملت ها چه دارند؟ تصریح کرد: در جریان مرگ مشکوک یک خانم، هجمه وسیع تبلیغاتی به عنوان دفاع از حقوق بشر دارند اما در برابر شهدای شاهچراغ که قاتل مشخص است سکوت مرگبار گرفتند و دفاع نمی کنند.

 

 

 

وی با این خطاب که آنهایی که در روزهای اخیر کشور را به آشوب کشاندند چرا از مظلومان شهید شده در شاهچراغ دفاع نمی کنند؟ به ویژگی های استکبار در نگاه قرآنی اشاره و تصریح کرد: در برابر روشن ترین استدلال و نشانه ها یا سکوت و مخالفت و یا ترور می کنند و خود کانون ترور را تعیین می کنند‌ که ۵۰۰ هزار نفر را در یکی از کشورهای همسایه به قتل رساندند و زیر بار حق روشن نمی روند.

 

 

 

امام جمعه کرمان ویژگی دیگر استکبار را مخالفت با راه رشد دیگران و ایستادگی مقابل آن دانست و افزود: در روز مبارزه با استکبار جهانی در خروش انقلابی جواب آمریکا و استکبار جهانی باید داده شود.

 

 

 

وی با اشاره به اینکه استکبار از راه حق حرکت نکردند و مظاهر حق و عدل را با روشن ترین شکل هم که ببینند مخالفت می کنند؛ تصریح کرد: اصلاً زبان آنها باطل را ترویج می کند و اینها باطل گرا هستند.

 

 

 

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: شرایط کشور بسیار حساس است و جریان انقلابی و توده های مردم باید حواس شان به حرکت ها باشد زیرا عده ای دنبال این هستند تا کشور را به ناامنی بکشانند و برای آنها قابل تحمل نیست کشوری در اوج امنیت کار خود را پیش ببرد.

 

 

 

وی اظهار کرد: در حالیکه دولت مردمی، توفیفاتی پیدا می کند عده ای تمام همت خود را گذاشتند تا دولت  مشغول کنند که نتواند به مردم خدمت رسانی کند و می خواهند ذهن مسئولان را متوجه مسائل جزئی کنند تا زمان بگیرند و توفیقات کم شود.

 

 

امام جمعه کرمان در پایان تاکید کرد: امروز وقت ظهور و بروز شعور انقلابی و حضور در صحنه های مورد نیاز اسلام و انقلاب است همانگونه که این شعور انقلابی در قبل از پیروزی انقلاب منجر به پیروزی و بعد از آن انقلاب را در همه صحنه ها حفظ کرد.

کد خبر 1227046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha