حوادث شاه‌چراغ از دیدگاه دین و انسانیت محکوم است

ماموستا رستمی گفت: آنچه در شاه‌چراغ اتفاق افتاد از دیدگاه دین و مذهب و انسانیت محکوم است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، ماموستا فایق رستمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مسجد جامع شهر سنندج اظهار کرد: امروز دشمنان تمام توان خود را برای راه‌اندازی جنگ دینی و مذهبی بین امت اسلامی بکار گرفته است و از هر فرصتی برای ایجاد تفرقه و دشمنی بهره می‌برند.

 

 

امام جمعه سنندج با اشاره به شهادت عزیزان در سیستان و بلوچستان افزود: دستورات برای برخورد قاطع با بانیان آن از تاکیدات سران مملکت است.

 

 

وی یادآور شد: آنچه در شاه‌چراغ اتفاق افتاد از دیدگاه دین ، مذهب و انسانیت محکوم است.

 

ماموستا رستمی افزود: 43 سال از پیروزی انقلاب می‌گذرد و ملت همواره محکم پشت انقلاب ایستاده‌اند لذا وظیفه مسئولان است که در خدمت به مردم و پاسخگویی به مطالبات آنان تمام قد تلاش کنند.

 

 

امام جمعه سنندج یادآور شد: اعتراضات و مطالبات به حق و انتقادات سازنده در همه جا قابل قبول است بنابراین انتقاد و اعتراض باید سازنده باشد و مسئولان هم به این مطالبات سازنده با برنامه‌ریزی و تلاش پاسخ دهند.

 

 

امام جمعه سنندج اضافه کرد: ایران هیچ کمبودی ندارد، سرمایه انسانی بی‌نظیر، منابع خدادادی قابل توجه و سرمایه‌های عظیم و اقتدار مثال‌زدنی در کنار هم بستر را برای توسعه و پیشرفت بیشتر در کشور فراهم کرده است.

 

 

ماموستا رستمی با بیان اینکه دین اسلام دین وحدت، اخوت، برادری و دوری از دشمنی و کارهای غیرانسانی است، خاطرنشان کرد: دین اسلام والاترین درجه را برای انسان‌ها قرار داده و بی‌شک دین اسلام، دین رحمت، شفقت، مهربانی و مدافع حقوق تمام موجودات، دینی مبرا از خشونت و افراط و مبری از اختلاف و دودستگی و تبعیض است.

 


 

حسن عسکری فرماندار سنندج نیز در سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه این هفته مسجد جامع سنندج، شهادت 15 تن از هموطنان در حادثه تروریستی شاهچراغ را تسلیت گفت و اظهار کرد: این شهدا مظلومانه در حین اطاعت خداوند در خانه امن الهی به شهادت رسیدند و خونشان بر زمین ریخته شد.

 

 

وی با طرح سوالاتی افزود: گناه کسانی که در شاهچراغ به شهادت رسیدند چه بود؟ چرا باید کودک چند ساله در مکان مذهبی اینگونه به شهادت برسد؟

 

 

فرماندار سنندج تصریح کرد: این اقدامات دسیسه و توطئه دشمنان برای ضربه‌زدن به وحدت و امنیت ایران اسلامی است لذا باید مردم در مقابل دشمنان و چنین توطئه‌هایی هوشیار باشند.

 

 

وی افزود: دشمنان اسلام و ملت ایران همواره به فکر این بوده‌ و هستند که با طراحی و اجرای توطئه‌های مختلف مانع از رشد و پیشرفت جامعه اسلامی ایران شوند و در این مسیر تمام توان خود را به کار گرفته‌اند اما به برکت بصیرت و حضور همیشگی ملت همواره ناکام مانده‌اند.

 

 

عسکری عنوان کرد: ایجاد اختلاف در ابعاد مختلف قومی، مذهبی و ... از برنامه‌های دشمنان برای ضربه زدن به توسعه و پیشرفت ایران بوده است، موضوعی که از اوایل انقلاب تا کنون در قالب سناریوهای مختلف دنبال کرده‌اند.

 

 

وی همچنین ایجاد ناامنی در مناطق قومی و مذهبی و ایران را از برنامه‌های دشمن خواند و افزود: مردم کرد و  کردستان ناامنی‌های دوران اوایل انقلاب را به یاد دارند و هرگز خون‌های پاکی که به دست اشرار خودفروخته و ضدانقلاب در این استان ریخته شد فراموش نکرده و نخواهند کرد.

 

 

عسکری با بیان اینکه به برکت انقلاب اسلامی، ایران به یک جزیره امن و باثبات در کره خاکی تبدیل شده و این امنیت زمینه رشد و توسعه همه جانبه را به وجود آورده است، اضافه کرد: دشمن این امنیت و پیشرفت را برنمی‌تابد و برای ضربه زدن به این امنیت تمام قد ورود کرده و از اجرای هیچ توطئه‌ای دریغ نکرده است.

کد خبر 1227058

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha