لزوم استفاده از ظرفیت ۳۶۰۰روستا برای معرفی فرهنگ اصیل مازندرانی|هویت مازندران احیا و معرفی شود

حسینی پور برلزوم احیای فرهنگ و هویت اصیل مازندرانی با استفاده از ظرفیت ۳۶۰۰روستا در قالب برگزاری جشنواره های بومی محلی تاکید کرد و گفت: دبیرخانه بزرگداشت روز مازندران برای پاسداشت این مناسبت ملی فعال باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، سیدمحمود حسینی پور، امروز(۶آبان) در نشست گرامیداشت هفته مازندران که در سالن شماره یک استانداری مازندران برگزار شد با اشاره به تلاش های گذشتگان برای نامگذاری روز۱۴آبان به نام روز مازندران در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: تلاش ها در دولت سیزدهم به بار نشست و روز مازندران در تقویم رسمی کشور ثبت شده است.

 

استاندار مازندران با بیان اینکه گروه های مختلفی که موضوعیت مازندران برای آنها مهم است برای بزرگداشت روز مازندران در تلاش هستند، افزود: استانداری مازندران برای تجلیل از این فعالین و گرامیداشت هفته مازندران اعلام آمادگی کرده است.

 

وی با بیان اینکه هویت مازندران باید در برنامه بزرگداشت این مناسبت تقویمی دیده و حفظ شود، گفت: هویت مازندران به دلیل گردشگر پذیر بودن استان دچار تزلزل شده باید فرهنگ روستا ها احیا و حفظ شود.

 

حسینی پور از تشکیل دبیرخانه بزرگداشت هفته مازندران در استانداری خبر داد و افزود: در قالب کارگروه هایی مسائل استان بررسی و شناسایی خواهد شد تا شاهد احیای فرهنگ اصیل مازندران باشیم تا پاسدار هویت و اصالت مازندارنی ها باشیم.

 

وی از مازندران بعنوان مهد علویان یاد کرد و افزود: تلاش داریم تاریخ مازندران و نقش مردمان این خطه از شمال کشور در عرصه های مختلف بررسی و معرفی و تبیین شود.

 

حسینی پور اظهار کرد: همچنین شهرستان های مختلف استان باید تاریخ و هویت خود را به دیگر شهرستان های استان معرفی کنند تا جلوی تهاجم فرهنگی که به مردمان این دیار تحمیل می شود قد علم کنیم.

 

وی با بیان اینکه بسیاری از کشورهای دنیا میلیارد ها دلار هزینه می کنند تا هویت خود ساخته برای خود درست کنند، افزود: رژیم جعلی اسرائیل از این دست هویت های خود ساخته است.

 

حسینی پور با بیان اینکه هویت مازندران به شدت مورد هجوم قرار گرفته و باید تلاش کنیم ماهیت استان که در تاریخ ثبت است احیا و تبیین شود، گفت: رئیس جمهور محترم دولت سیزدهم رای مثبت برای انتخاب روز مازندران در تقویم رسمی کشور داده اند باید بدرستی از این رای صیانت شود.

 

وی با بیان اینکه در گذشته هویت جمعی و جغرافیای مازندران تجزیه شد و باید تلاش می شد جغرافیای مازندران حفظ می شد، ادامه داد: همه باید تلاش کنیم شعار های واگرایی راهی از پیش نبرد.

 

استاندار مازندران با بیان اینکه اقدامات جزیزه ای برای بزرگداشت مازندران زیبنده نیست، گفت: پیشکسوتان و دانشمندان مازندرانی باید برای احیا و تبیین هویت مازندران تدبیر کنند.

 

وی با بیان اینکه نامگذاری اسامی خارجی در استان زیبنده نیست، افزود: باید نام اماکن استان در روستاها و شهرها به اسامی مازندرانی مزین شود.

 

حسینی پور با بیان اینکه هویت مازندران باید در مدارس استان شکل بگیرد، ادامه داد: باید ساز و کاری ایجاد شود که مدارس استان با هویت مازندران بیگانه نباشند.

 

وی با بیان اینکه باید بگونه ای عمل شود که فردی با زبان مازندرانی صحبت می کند به عنوان یک فرد عقب افتاده تلقی نشود، گفت: مازندرانی های زیادی در دنیا افتخار آفرین هستند باید این هویت برای همگان تبیین شود.

 

حسینی پور با بیان اینکه باید جشنواره هایی در شهرستان ها ایجاد شود که مردم کل کشور برای دیدن برنامه های روز مازندران به این استان مراجعه کنند، افزود: به طور مثال جشنواره کیوی،‌برنج، مرکبات، انار و ... می تواند پای گردشگر را به استان باز کند.

 

وی با بیان اینکه نماد روز مازندران باید در ورودی ها و راه های مواصلاتی استان دیده شود، گفت: شب شعر با حضور شاعران مازندرانی برگزار شود.

 

حسینی پور با بیان اینکه ورزش های بومی و محلی استان باید با هدف جذب گردشگر و معرفی فرهنگ و آداب و رسوم استان اجرایی شود، افزود: سه هزار  و۶۰۰روستای استان برای احیای هویت استان و معرفی فرهنگ اصیل استان به همگان فعال باشند.

کد خبر 1227111

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha