آشنایی با مفاهیم نهج البلاغه سبب دشمن شناسی و بصیرت افزایی می شود

نمانده ولی فقیه و امام جمعه کاشان با بیان اینکه آشنایی با مفاهیم نهج البلاغه سبب دشمن شناسی و بصیرت افزایی می شود، گفت: اگر کسی با نهج البلاغه امیرالمومنین علیه السلام آشنا شد، دشمن شناس می شود و دشمن نخواهد توانست به راحتی او را فریب دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شمال استان اصفهان، حجت الاسلام سید سعید حسینی در مراسم اختتامیه طرح حفظ یک ساله قرآن مؤسسه امیرالمؤمنین(ع) کاشان با تقدیر از فعالان و مربیان حوزه آموزش و ترویج قرآن و نهج البلاغه گفت: اگر کسی با نهج البلاغه امیرالمومنین علیه السلام آشنا شد، دشمن شناس می شود و دشمن نخواهد توانست به راحتی او را فریب دهد.

 

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان افزود: یک گام بلند برای بصیرت افزایی برای مردم جهان، ایران آشنایی با مفاهیم نهج البلاغه است و مردم کاشان نسبت به سایر مردم کشور، گام‌های بلندتری در بصیرت دهی و آشنایی با مفاهیم نهج البلاغه برداشته‌اند.

 

حجت الاسلام حسینی ادامه داد: در فاصله زمانی بین آزاد شدن از زندان تا تبعید امام ره به خاطر سخنرانی بر علیه قانون کاپیتولاسیون، یکی از علمای کاشان خدمت حضرت امام رسیده و امام در گلایه ای از مردم کاشان می فرمایند، در زمان غربت آیت الله سید ابوالقاسم کاشانی به خاطر اختلافی که انگلیسی های ملعون بین مصدق و آیت الله کاشانی ایجاد کردند بسیاری شهرهای کشور در حمایت از ایت الله کاشانی شعار می دادند اما در شهر کاشان طرفدار او نبودند.

امام جمعه کاشان افزود: اگر امروز از بنده سوال شود چرا در آن دوره این حمایت و طرفداری از آیت الله کاشانی در شهر کاشان انجام نگرفت در جواب می گویم چون در آن زمان به نهج البلاغه توجه جدی وجود نداشت.

 

حجت الاسلام حسینی ادامه داد: سعی کنید نوجوانان حافظ نهج البلاغه با حضور در مدارس، حکمت های نهج البلاغه را برای بصیرت افزایی برای سایر دانش آموزان و نوجوانان روایت کنند.

 

آیین اختتامیه طرح حفظ یک ساله مجازی قرآن کریم و نهج البلاغه در سالن غیاث الدین جمشید کاشانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان برگزار شد. در این مراسم از ۵۰ حافظ کل قرآن و نهج البلاغه که طی یک سال اخیر به ویژه به صورت مجازی در دوران شیوع ویروس کرونا موفق به این مهم شده بودند، تجلیل شد.

 

 

کد خبر 1227138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha