انجام ۳۴۳۰ مورد بازرسی از کارگاه های خراسان جنوبی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون سه هزار و ۴۳۰ مورد بازرسی از کارگاه های مشمول ماده ۸۵ قانون کار استان انجام شده است،گفت: در راستای انجام این بازرسی ها یک هزار و ۵۶۷ مورد ابلاغیه رفع نقص صادر شد.

غلامرضا اشرفی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی اظهار داشت: انجام بازرسی های ادواری و موردی از کارگاه های موضوع ماده ۸۵ قانون کار در راستای نظارت بر حسن اجرای این قانون و مسائل مرتبط با ایمنی و حفاظت فنی انجام می شود.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون سه هزار و 430 مورد بازرسی از کارگاه های مشمول ماده 85 قانون کار استان انجام شده است، افزود: این بازرسی ها در قالب بازرسی های ادواری و موردی از کارگاه های مذکور بوده و در مجموع منجر به صدور یک هزار و 567  مورد ابلاغیه رفع نقص شده است.

 

وی با توجه به اهمیت حفظ و صیانت از نیروی انسانی و پیشگیری از بروز حوادث و بیماری های شغلی افزود: 2 هزار و 434 مورد از بازرسی های مذکور در زمینه ایمنی و حفاظت فنی و 881 در زمینه پیگیری حقوق، مزایا و بیمه کارگران از سوی بازرسان کار استان انجام شده است.

 

اشرفی همچنین از تعقیب کارفرمایان متخلف از اجرای قوانین به تعداد 19 کارگاه و درخواست تعطیلی و توقف فعالیت 11 کارگاه ناقض قوانین و مقرارت ایمنی در راستای اعمال ماده 105 قانون کار و پیشگیری از بروز حوادث شغلی خبر داد.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون برگزاری بیش از 12 هزار نفر ساعت دوره های آموزش ایمنی ویژه کارگران، کارفرمایان و مسئولین ایمنی در راستای نظارت بر حسن اجرای این قانون و مسائل مرتبط با ایمنی و حفاظت فنی در استان در دستور کار قرار داشته است.

 

وی در پایان عنوان داشت: هدف اصلی این اقدامات پرداختن به بحث تامین ایمنی، حفظ و صیانت از کارگران و منابع مادی کشور و مسائل مرتبط با حقوق و مزایای قانونی کارگران شاغل در این کارگاه ها است.

 

 

کد خبر 1227167

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha