بازدید صدر اعظم جمهوری اتریش از مسجد جامع «شیخ زاید» ابوظبی+عکس

کارل نهامر، صدر اعظم جمهوری اتریش با همراهی سفیر اتریش در امارات از مسجد «شیخ زاید» ابوظبی بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الغد، کارل نهامر، صدر اعظم جمهوری اتریش با همراهی حمد الکعبی، سفیر اتریش در امارات و هیئت همراه در جریان سفری رسمی به این کشور از مسجد جامع شیخ زاید ابوظبی بازدید کرد.

 

کارل نهامر و هیئت همراه به مزار شیخ زاید بن سلطان آل نهیان در مسجد جامع شیخ زاید رفتند.

 

وی همچنین با همراهی دکتر یوسف العبیدلی، مدیر کل مرکز مسجد جامع شیخ زاید از بخش ها و صحن های داخلی و بیرونی مسجد بازدید کرد.

 

دکتر یوسف العبیدلی درباره این مسجد و نقش موثر مرکز جامع شیخ زاید در معرفی فرهنگ اسلامی و تحکیم روابط میان ملت های مختلف جهان به اطلاعاتی صدر اعظم اتریش داد.

 

صدر اعظم اتریش درباره تاریخ این مسجد و زیبایی و معماری اسلامی این مسجد اطلاع پیدا کرد.

 

در پایان این بازدید، نسخه ای از کتاب «فضاءات من نور» چاپ مرکز جامع مسجد شیخ زاید به صدر اعظم اتریش اهدا شد. این کتاب حاوی تصاویری زیبا از مسجد جامع شیخ زاید است.

 

کارل نِهام، یک سیاستمدار اتریشی (ÖVP) است و از ۶ دسامبر ۲۰۲۱ صدراعظم جمهوری اتریش است. او از ۷ ژانویه ۲۰۲۰ تا ۶ دسامبر ۲۰۲۱ وزیر کشور فدرال جمهوری اتریش بود و از ژانویه ۲۰۱۸ تا ژانویه ۲۰۲۰ دبیرکل حزب خلق اتریش و از ۹ نوامبر ۲۰۱۷ تا ۷ ژانویه ۲۰۲۰ عضو شورای ملی اتریش. او از ۳ دسامبر ۲۰۲۱ رئیس اجرایی حزب خلق اتریش است.

 

 

«شیخ زاید» مسجدی در شهر ابوظبی، کشور امارات است. این مسجد نوزدهمین مسجد بزرگ دنیا است در رتبه های اول تا سوم این حیطه مساجدی مانند (مسجد الحرام) ، (مسجد النبی) و (حرم امام رضا (ع) در ایران) ، قرار دارند. مسجد شیخ زاید یکی از نقاط دیدنی امارات متحده عربی به‌ شمار می‌ آید.

نام این مسجد از شیخ زاید بن سلطان آل نهیان گرفته شده ‌است که بنیان ‌گذار مسجد و نخستین رئیس کشور امارات بوده و در همین مسجد دفن شده‌ است. او در ۲۰ رمضان ۱۴۲۵ ه. ق (۴ نوامبر ۲۰۰۴ میلادی) درگذشت و قبر وی در سمت شمال مسجد واقع شده ‌است. این مسجد به‌ طور رسمی در ماه رمضان در سال ۲۰۰۷ میلادی گشوده شد.

کد خبر 1227255

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha