انجام اعمال ریاكارانه از مصادیق شرك به خداوند بزرگ است

استاد سلیمی گفت: . پیامبر اسلام (ص)فرموده است: رمز نجات در فردای قیامت این است كه با خداوند خدعه و نیرنگ نكنید. انسان اگر به فرمان خدا عمل كرده و نیت غیرخدایی داشته باشد، خدعه و نیرگ كرده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، استاد «حاج عباس سلیمی» پیشكسوت و كارشناس علوم قرآنی گفت: خوشابه حال كسانی كه خالصانه و مخلصانه برای خداوند كار می كنند و باید برای ریاكاران تأسف خورد. كسانی كه دوست دارند با خداوند ملاقات زیبا و مطبوعی داشته باشند، باید كار كرده و عمل صالح انجام دهند، عمل مفید و بدور از ریاكارانه بوده و احدی را با خداوند شریك ننمایند و كار را خالص برای خداوند انجام دهند تا پاداش داشته باشد.

 

وی در ادامه افزود: پیامبر اسلام (ص) فرمود: در روز قیامت خطاب به ریاكاران گفته می شود كه ای فریبكار عملت بر باد شد و مزد تو از بین رفت . برو و پاداش خود را از همان كسی بگیر كه برای او كار می كردی.

 

ایشان همچنین فرموده است: فرشتگان اعمال بنده را با خوشحالی به سوی آسمان برده و در برابر خداوند قرار می دهند. خداوند نیز می فرماید: شما مراقب و حافظ اعمال بنده هستید و آنها را ثبت می كنید. اما نیت بنده برای انجام كار من نبوده ام و از او نمی پذیرم. پیامبر اسلام (ص) همچنین فرموده است: رمز نجات در فردای قیامت این است كه با خداوند خدعه و نیرنگ نكنید. انسان اگر به فرمان خدا عمل كرده و نیت غیرخدایی داشته باشد، خدعه و نیرگ كرده است. ریا از مصادیق شرك به خداوند بزرگ است. بنابراین باید كارها را با نیت خیر و با هدف كسب رضای خداوند انجام دهیم و از هرگونه خودنمایی دوری كنیم.

 

 مجله صبحگاهی "تسنیم" رادیو قرآن با رویكرد اطلاع رسانی همراه با بخش هایی متنوع، شنبه تا پنجشنبه از این شبكه رادیویی به صورت زنده تقدیم شنوندگان می شود. پخش آیتم "صفحه نور" تلاوت روزانه یك صفحه از قرآن، بخش گزارشی و خبری برنامه به گزارشگری مریم مقدسی، پخش فرازهای ناب تلاوت فواصل برنامه و باغ آیه ها كه به آموزش قرآن كریم به كودكان و نوجوانان دانش آموز اختصاص دارد، از جمله بخش های این مجله صبحگاهی است.

 

 این برنامه به تهیه كنندگی نورالدین سجادی و محمد حسن رحمانی با اجرای غلامرضا احمدی و هادی ربیعی و هماهنگی جلال زارعی از ساعت ۶:۴۰ الی ۸ صبح از رادیو قرآن موج اف ام ردیف ۱۰۰ مگاهرتز تقدیم شنوندگان می شود. مخاطبان در سرتاسر دنیا میتوانند ازطریق وبسایت www.radioquran.ir از پخش زنده شبكه استفاده و درجریان آخرین خبرهای رادیو قرآن قراربگیرند و دیدگاه و نظرات خود را ازطریق سامانه پیامكی و تلفن گویای شبكه با ما درمیان بگذارند. از طریق موج اف.ام ردیف۱۰۰مگاهرتزشنونده ما باشید.

کد خبر 1227306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha