جای خالی خط فکری شهید سلیمانی در مواجهه با برخی مسائل/ جامعه بیش از هر زمانی نیاز به ترویج مکتب حاج قاسم دارد

ضرغامی با بیان اینکه خط فکری و اوج مکتب حاج قاسم این است که امور سطحی و ظاهری نمی تواند تفرقه در جامعه ایجاد کند؛ گفت: این روزها بیش از هر زمانی ترویج مکتب حاج قاسم سلیمانی به عنوان یک نیاز جامعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ سیدعزت الله ضرغامی شنبه(۷ آبان) در حاشیه زیارت شهید سلیمانی در جمع خبرنگاران گفت: در این سفر تصمیماتی در حوزه مأموریتی خود خواهیم گرفت.

 

 

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به اینکه در سال های طولانی خاطرات فراوانی با حاج قاسم دارم؛ شهید سلیمانی را سرآمد همه مجاهدان و آزادگان دنیا و نمادی جهانی برای جبهه مقاومت دانست و افزود: امروز از نظر ما اگر گردشگری مقاومت یک مقوله معنادار و ارزشمند است نماد گردشگری مقاومت مزار مقدس حاج قاسم است که خواست ایشان مزاری ساده و با نگاشتن عنوان «سرباز» در کنار شهید دیگری دفن شده است.

 

 

وی ادامه داد: این سادگی و زیبایی خیلی خوب در مزار حاج قاسم دیده می شود که الگویی برای همه بخش ها است زیرا او فقط نماد مجاهدت در میدان نیست که مکتب حاج قاسم سلیمانی؛ منشوری و همه جانبه است که هر کدام را به عنوان الگو قرار بدهیم مشکلات ما حل می شود.

 

 

ضرغامی با بیان اینکه این روزها و در این اغتشاشات جای تفکر حاج قاسم خالی است زیرا معتقد است و به صراحت می گوید جامعه ما خانواده ما است؛ اظهار کرد: چون برخی این نگاه را ندارند دنبال تفرقه و اختلاف هستند در حالیکه وقتی حاج قاسم می گوید آن دختر کم حجاب دختر ما و شما است؛ این یک خط فکری و اوج مکتب حاج قاسم است که امور سطحی و ظاهری نمی تواند تفرقه در جامعه ایجاد کند.

 

 

وی ادامه داد: اما متاسفانه آنچه در جامعه می بینیم این نیست و به خاطر مسائل جزئی، امروز هزینه زیادی می دهیم؛ حاج قاسم معتقد است وحدت ما باید حول مقابله با دشمن باشد؛ داعشی که حاج قاسم مدال پربرکت مبارزه با آن را و مجاهدت تاریخی و شکست آنها را بر سینه داشت از این اغتشاشات استفاده و مردم ما را به خاک و خون می کشد و  این هشداری است به ما که اگر وحدت را در جامعه از بین ببریم و آن خط فکری حاج قاسم را فراموش و دچار تنگ نظری شویم و اول خود را تجزیه کنیم بعدها دشمن به دنبال تجزیه فیزیکی خواهد آمد.

 

 

وزیر گردشگری خاطرنشان کرد: این روزها بیش از هر زمانی ترویج مکتب حاج قاسم سلیمانی به عنوان یک نیاز جامعه است و امیدواریم آنهایی که به جبهه مقاومت عشق می ورزند و به آن اعتقاد دارند و این نقطه را یک نقطه کانونی برای مجاهدت های خود می دانند به برکت روح پاک حاج قاسم و مکتب مقدس او روز به روز شاهد ارتقا و رشد قوای معنوی و زندگی مردم باشیم.

 

 


وی در خصوص توسعه گردشگری مقاومت هم اظهار کرد: از نظر ما یکی از میزهای مفید و جزو مزیت های نسبی است که شامل خیلی از نقاط می شود از جمله مصلی تاریخی نیشابور متعلق به دوره سربداران؛ کسانی که نگاه های دینی را مقابل نگاه ملی قرار بدهند کار عاقلانه ای نیست زیرا در کشور ما حرکت های دینی و ملی کاملاً منطبق است و تاریخ ملی ما مشحون از نمادهای دینی است و از هم قابل تفکیک نیست‌.

 

 

ضرغامی تصریح کرد: کسانی که سعی می کنند ملیت را مقابل دین قرار بدهند و دوقطبی ایجاد کنند بدانند همه حرکت های دینی و ملی منطبق است‌؛ حاج قاسم یک نماد ملی است و تشییع او نشان می دهد و فعالان میراث فرهنگی باید در این زمینه ها و در مورد میراث ناملموس کار کنند که خدمت واقعی به فرهنگ مردم است.

کد خبر 1227315

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha