تغییر جای مظلوم و ظالم نتیجه موضع‌گیری‌های غلط و سکوت برخی خواص است

رئیس شورای سیاست‌گذاری حوزه علمیه تهران گفت: تغییر جای مظلوم و ظالم نتیجه موضع‌گیری‌های غلط است؛ امروز با کسانی روبرو هستیم که مصلحت خود و کشور را تشخیص نمی‌دهند و یا مغرضانه هیزم به آتش فتنه می‌ریزند.

به گزارش خبرنگار گروه اندیشه خبرگزاری شبستان، آیت الله علی اکبر رشاد، رییس شورای سیاست گذاری حوزه علمیه تهران در جلسه درس خارج فقه مدرسه علمیه امام رضا(ع) گفت: این ایام، روزهای تلخ و ناگواری است.

 

وی افزود: بعضی از کسانی که مدعی فرهیختگی، سیاستمداری و هوشمندی هستند و بعضا خود را دلسوز نسبت به کشور و نظام نشان می دهند امروز آتش‌بیار شورش کور شده و بیانیه شتابزده صادر می کنند تا بتوانند به دولت و یا نظام ضربه بزنند.

 

رییس شورای سیاست گذاری حوزه علمیه تهران به جوانان اشاره و تصریح کرد: تعدادی از جوانان خام و بی تجربه نیز بدون اینکه از دنیا اطلاعی داشته باشند و بدانند کشور در چه شرایطی است بدون اینکه آرمان و هدفی داشته باشند می خواهند آن چیزی را که در این سال ها در فضای مجازی و گیم ها بازی کردند، در فضای واقعی عملی کنند. بازی هایی که سراسر خشونت بار، خشونت آموز و خشونت انگیز است.

 

این مفسر قرآن کریم با اشاره به فحاشی و هنجارشکنی برخی افراد گفت: کسانی که در این قضایا با ادبیات الواتی و فحاشی و هنجارشکنانه سخن می گویند افراد سیاسی و انقلابی نیستند حتی خودشان هم بعضا نمی دانند ضدانقلاب هستند یا نیستند.

 

آیت الله رشاد به دانشجویان شرکت کننده در شلوغی های اخیر اشاره و بیان کرد: غالبا دانشجویانی که دست به هنجار شکنی می زنند آنهایی هستند که هنوز با اساتید و دانشمندان در دانشگاه ها ملاقات نکردند و تازه وارد هستند چرا که دانشجو همواره با ادبیات مناسب سخن می گوید.

 

وی با تاکید بر اینکه همه جبهه باطل علیه انقلاب و نظام متحد شدند، بیان داشت: امروز همه کسانی که در مقابل انقلاب قرار گرفنته اند با روایت های غلط و ناصواب می خواهند حوادث را به گونه ای دیگر جلوه دهند. چطور چادر از سر زن کشیدن و یا طلبه ای را بربایند، ببرند و شکنجه کنند و به شهادت برسانند این ضد حقوق بشر نیست. افرادی که آتش بیار معرکه شدند و با شتابزدگی بیانیه صادر کردند و بدون اینکه تحقیقی انجام دهند گفتند خانمی را کشته اید چرا در این 40 روز در برابر این جنایات سکوت پیشه کرده اید؟

 

رییس شورای سیاست گذاری حوزه علمیه تهران ادامه داد: همین افراد وقتی فاجعه غمبار آستان مقدس شاهچراغ(ع) رخ داد بیانیه ای ملایم نوشتند و گفتند کارهای خشونت‌بار خوب نیست؛ مقصودشان از این بیانیه آن بود که با اسلحه نکشید با کتک و ناامن کردن جامعه به مردم آسیب برسانید. ناامن شدن خیابان، به آتش کشیدن اموال مردم، ضرب و شتم مردم بی گناه در نظر آنان خشونت نیست!

 

آیت الله رشاد با بیان اینکه امروز جای شهید و جلاد تغییر کرده است، خاطرنشان کرد: تغییر جای مظلوم و ظالم نتیجه همان موضع گیری های غلطی است که صورت گرفت. امروز با کسانی روبرو هستیم که مصلحت خود و کشور را تشخیص نمی دهند و یا مغرضانه هیزم به آتش فتنه می ریزند.

کد خبر 1227388

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha