رفتار مدعیان حقوق بشر نسبت به حادثه شاهچراغ تبعیض‌آلود بود

حجت‌الاسلام باقری‌ارومی با بیان‌اینکه رفتار رسانه‌ها و مدعیان حقوق بشر نسبت به حادثه تروریستی شاهچراغ تبعیض‌آلود بود،گفت: برای کسی که برای‌شان سود دارد، خون‌خواهی کرده اما این‌جا که برای‌ آنها نفعی ندارد، صدایشان درنمی‌آید و در سکوت مطلق هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، حجت‌الاسلام «محمدجواد باقری‌ارومی» شب گذشته(شنبه، ۷ آبان) در مراسم بزرگداشت شهدای حادثه تروریستی شاهچراغ که با حضور پرشور مردم ولایتمدار و انقلابی آستارا در مسجد حضرت فاطمه‌زهرا(س) این شهر برگزار شد، با تسلیت شهادت جمعی از هموطنان در این حادثه و آرزوی سلامتی برای مجروجین به ارزش، جایگاه و حرمت حرم‌ها اشاره کرد و افزود: اگرچه در مقام قیاس جایگاه هیچ یک از بقعه‌های متبرکه و حرم‌ها هم‌تراز با مکه و خانه وحی الهی نیست، اما وقتی مکانی نام حرم دارد، دارای حرمت و احترام می‌شود.

 

امام جمعه بندر آستارا با بیان‌اینکه هیچ‌کسی بدون اجازه نمی‌تواند وارد خانه شخص دیگری شود چرا که آن خانه برای شخص حرم است و برایش حرمت دارد، افزود: در چنین شرایطی یک جنایتکار وهابی با آن تفکر مسموم و غلطی که به تشیع، تسنن و در واقع اسلام ضربه می‌زند، آزادانه وارد یک حرم مقدس و حریم امن الهی می‌شود که محل فرود، عروج و زیارت ملائکه است.

 

وی با طرح این سوال که کدام منطق، دین، آیین، مذهب و فقهی جز تفکر باطل و غلط خوارج چنین چیزی را می‌پذیرد که فردی به راحتی مردان، زنان، کودکان و خادمان را در حال نماز، عبادت و نزدیکی به خدا در حرمی به رگبار ببندد و آنها را شهید و مجروح کند، تصریح‌کرد: جنایتکاران این تفکر غلط و باطل تکفیری برایش شیعه یا سنی فرقی ندارد و تنها به صرف همراه نبودن افراد با تفکر و اندیشه را می‌کشد.

 

حجت‌الاسلام باقری‌ارومی با بیان‌اینکه با وجود اینکه این همه سال جانانه جنگیدیم و دفاع کردیم و جبهه مقاومت را تقویت کردیم و قدرت بخشیدیم و این هلال شیعی که دشمن نگرانش است و از پاکستان تا لبنان کشورهای مختلف را فرا گرفته است، ادامه داد: این سازمان‌های فاطمیون، زینبیون، حیدریون و حشد الشعبی که شهید سردار حاج قاسم سلیمانی ایجاد کرد و نیروهای‌شان را با کسانی که علاقه‌مند دفاع از حرم اهل بیت (ع) سر و سامان داد تا با این کفار، منافقین و مشرکین بجنگند قول داد، حکومت داعش را ریشه‌کن کند که موفق شد و به قولش عمل کرد.

 

امام جمعه بندر آستارا به شبهه‌ها مبنی بر اعلام پایان داعش و تداوم فعالیت‌های نیروهایش از جمله قبول مسئولیت حمله اخیر به شاهچراغ اشاره کرد و گفت: حاج قاسم تنها حکومت داعش و آن خلافتی که مدعی حکومت اسلامی عراق و شام بود را از بین برد، چنان که رژیم شاهنشاهی به دست نظام جمهوری اسلامی از بین رفت اما سلطنت‌طلبان هنوز هستند، داعش هم حکومتش از بین رفت اما تفاله‌های داعش هنوز وجود دارند ولی آن انسجام و قدرت دیگر ندارند.

 

وی با اشاره به اینکه حکومت داعشی که با وضعیت ترسناکی به کشور و شهرها می‌رفت، جنایت می‌کرد و با ترس مردم را جوری تحت تاثیر قرار می‌داد که افراد جرات نمی‌کردند به آنها نزدیک شوند را نابود کردیم، اضافه‌کرد: داعشی که در این چند سال اجازه ندادیم وارد کشور شود و حتی به حرم اهل‌بیت (ع) در سوریه و عراق جسارت کند، چطور فرصت پیدا کرد اسلحه به دوش بگیرد و خیلی راحت وارد حرم حضرت شاهچراغ شود و آن جنایت را به راه بیندازد.

 

حجت‌الاسلام باقری‌ارومی با بیان‌اینکه اگر این آشوب‌ها و ناامنی‌ها نبود، آیا اینها چنین جراتی پیدا می‌کردند، افزود: در فتنه ۸۸ بعد از انتخابات ریاست جمهوری آقایان کارهایی کردند که دشمن را پررو کرد و با خود گفتند وقتی این‌ها در داخل درگیر هستند، بهترین فرصت برای ضربه زدن است.

 

امام جمعه بندر آستارا ادامه داد: افزایش تحریم‌ها و ترور دانشمندان هسته‌ای از جمله نتایج فتنه سال ۸۸ بود، همچنین دشمنان به بهانه فتنه ۸۸ می‌خواستند به مراکز مختلف نظامی و هسته‌ای ما سرک بکشند، دوربین نصب کنند و نیز برخی علمیات‌های خرابکارانه انجام دهند.

 

وی با اشاره به اینکه الان هم همانطور شده است و وقتی که بیش از ۴۰ روز یک عده خودفروخته و بی‌وطن که حداقل تعصبی به وطن خود ندارند وگرنه راضی نمی‌شدند که در کشورشان چنین اتفاق‌هایی رخ دهد، آنهایی که وضعیت سوریه، عراق و لیبی را دیدند اما عبرت نگرفتند و فکر می‌کنند چنین چیزهایی در ایران اتفاق نمی‌افتد، تصریح‌کرد: سوریه از چنین اغتشاشات کوچکی به آن روز افتاد و به تلی از خاک و ویرانه تبدیل شد.

 

حجت‌الاسلام باقری‌ارومی با بیان‌اینکه این بی‌وطن‌هایی که می‌آیند و با سر و صدا این اغتشاشات را ایجاد می‌کنند و فکر می‌کنند با این کارها می‌توانند ضربه‌ای به نظام بزنند، گفت: این بی‌وطن‌ها بدانند هیچ‌کاری نمی‌توانند بکنند اما دشمن را پررو می‌کنند تا دشمن سوء‌استفاده کرده و این چنین یک ملت را داغدار و عزادار کند.

 

امام جمعه بندر آستارا به رفتار تبعیض‌آلود رسانه‌ها و خیلی از مدعیان حقوق بشر و آزادی نسبت به حادثه تروریستی شاهچراغ اشاره کرد و افزود: برای کسی که برای‌شان سود دارد، خون‌خواهی کرده و تظلم می‌کنند اما این‌جا که برای آنها نفعی ندارد، صدای‌شان درنمی‌آید، هیچ حرکتی نمی‌کنند، هیچ واکنشی نشان نمی‌دهند و در سکوت مطلق هستند.

 

وی در ادامه با بیان‌این سوال که این افراد به آن بچه پنج ساله‌ که دیگر مفهوم پدر و مادر را درک نمی‌کند یا دختری که در آستانه ازدواجش، پدر، مادر و برادرش را از دست داد چه جوابی می‌خواهند بدهند، تصریح‌کرد: گفتند برای اینکه یک نفر به ناحق کشته شده است و می‌خواهند که خون‌خواهی کنند اما در همین مدت چندین نفر جوان بسیجی، پاسدار، طلبه، روحانی، مامور نیروی انتظامی و افراد بی‌گناه و مظلوم را کشتند و یا باعث کشته شدنش شدند.

 

حجت‌الاسلام باقری‌ارومی با اشاره به اینکه در یک نمونه از اغتشاشات اخیر لباس یک طلبه بسیجی را از تنش درآوردند و در حالی که تمام بدنش خونین بود، از او خواستند که به اعتقادات و مقدسات اهانت و جسارت کند اما تا آخرین لحظه بر سر اعتقاداتش ماند، اظهارکرد: رمز موفقیت ما همین ایمان است که جان می‌دهیم اما از موضع، نظر و عقیده خود برنمی‌گردیم و دشمن این را هیچ وقت نمی‌فهمد.

 

وی اضافه‌کرد: دشمنان فکر می‌کنند اگر دلار در جیب اغتشاشگران و اراذل و اوباش بگذارند که به خیابان بیایند و سطل‌های زباله را آتش بزنند، شیشه بشکنند و اداره‌ها، بانک‌ها و مسجدها را تخریب کنند می‌توانند کاری پیش ببرند، کور خوانده‌اند و توطئه‌های‌شان شکست می‌خورد.

 

امام جمعه بندر آستارا خاطرنشان‌کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی هم تا امروز با این مسائل خیلی نرم و منعطفانه برخورد کرده است اما صحبت‌های امروز فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم تشییع شهدای شاهچراغ، از این پس اگر کسی بخواهد به خودش جرات جسارت و اغتشاش بدهد، دیگر با سیلی سخت و محکم نظام اسلامی روبه‌رو می‌شود.

 

گفتنی است، مداحی و سینه‌زنی در سوگ شهدای حادثه تروریستی شاهچراغ پایان بخش آیین بزرگداشت حادثه تروریستی شاهچراغ شیراز در بندر آستارا بود.

این مراسم به همت طلاب و روحانیون، شورای هیئات مذهبی آستارا و لوندویل، کانون مداحان و هیئت امنای مسجد حضرت فاطمه‌زهرا(س) برگزار شد.

 

کد خبر 1227515

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha