همایش بین المللی«مادران فاطمی، تربیت حسینی و تمدن اسلامی» در قشم برگزار شد

همایش بین المللی « مادران فاطمی، تربیت حسینی و تمدن اسلامی»به مناسبت گرامیداشت یاد شهیده فاطمه نیک، ام الشهدا استان هرمزگان، در قشم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان هرمزگان، حجت الاسلام « علی نوری »، در این همایش با بیان اینکه خانواده جایگاهی است که همه دارایی‌ها و اندوخته‌ها در آنجا جمع می‌شود، گفت: امروز دشمن درصدد است که این منبع و خواستگاه را از بین ببرد.

 

معاون سازماندهی و سخنگوی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور  با گرامیداشت یاد ام الشهدا استان هرمزگان، افزود: مادرانی همانند شهیده فاطمه نیک، بزرگترین الگو برای دختران و مادران جوان امروز ایران اسلامی است.

 

حجت الاسلام « غلامرضا حاجبی »، امام جمعه قشم نیز تربیت نسلی که ادامه دهنده راه شهدا باشند را یکی از اثرگذارترین ویژگی‌ها برای ایجاد تمدن اسلامی دانست و گفت: اگر امروز شاهد سنگ پرانی یا آتش زدن روسری به وسیله تعداد اندکی نوجوان یا جوان فریب خورده هستیم، لازم است برای روشنگری و تحقق جهاد تبیین بیشتر تلاش کنیم.

 

گفتنی است؛ شهیده فاطمه نیک، اهل جزیره هرمز بود که هشت تن از اعضای نزدیک خانواده (سه فرزند پسر، دو برادر، دو خواهرزاده و یک داماد) خود را تقدیم این آب و خاک کرد و خود نیز در جمعه خونین مکه به شهادت رسید.

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1227530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha