عدم همکاری دستگاه‌ها در انجام تعهدات خود نسبت به جامعه ایثارگران موجب کسر ۵۰ درصد از نمره ارزشیابی مدیران خواهد شد

نورانی گفت: دستگاه‌ها باید به تعهدات خود نسبت به جامعه ایثارگران عمل کنند در غیر این صورت ۵۰ درصد از نمره ارزشیابی مدیران کسر خواهد شد و استاندار خوزستان این نمره را منوط به تایید و رضایت بنیاد شهید از ارگان‌ها و سازمان‌ها قرار داده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، حسن نورانی امروز در نشست روسا، مدیران و معاونین بنیاد شهید استان و شهرستان در خصوص همفکری آخرین بخشنامه‌های ایثارگران در جهت حل و اجرایی شدن مصوبات ایثارگران، ضمن زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا اظهار کرد: بنیاد شهید باید با بقیه دستگاه‌ها و ارگان‌ها متفاوت باشد و مقام شامخ داشته باشد.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان افزود: منظور از «ش» در کلمه شامخ خدمت شبانه‌روزی به خانواده معظم شهدا و ایثارگران، «الف» اقتدار سازمانی، منظور از «م» مجاهدت هست و «خ» خلاقیت و نوآوری و ابتکار است و این افتخار و مدال نصیب هر کسی نمی‌شود که بتواند در خدمت خانواده شهدا و ایثارگران باشد.

 

وی خطاب به مدیران حاضر در جلسه اضافه کرد: ارزش‌های انقلاب و ۱۰ هزار و ۵۰۰ پدر و مادر شهید، ۳۷ هزار جانباز و ۲ هزار و ۵۰ آزاده پشتیبان شماست و ما باید به همه مسئولین یادآور شویم که دنبال کار خانواده معظم شهدا و ایثارگران هستیم و به دنبال کار شخصی نیستیم.

 

نورانی تصریح کرد: در جلسه ای که با استاندار خوزستان داشتیم بار دیگر مصوب شد، دستگاه‌ها به تعهدات خود نسبت به جامعه ایثارگران عمل کنند و اگر غیر از این باشد ۵۰ درصد از نمره ارزشیابی مدیران کسر خواهد شد که خوشبختانه استاندار این نمره را منوط به تایید و رضایت بنیاد شهید از ارگان‌ها و سازمان‌ها عنوان کرد و در غیر این صورت طبق صحبت دادستان استان می‌توانیم آنها را به مراجع قانونی معرفی کنیم.

 

وی ابراز کرد: در جلسه‌ای که با حضور استاندار اجرا شد بر اساس بند (ل) تبصره ۹ قانون بودجه سال ۱۴۰۱، مصوب شده بود که تمامی دستگاه‌ها، نهاد‌ها و سازمان‌ها یک درصد از بودجه خود را برای ترویج فرهنگ ایثارگری و شهادت بگذارند و بنیاد شهید طبق قانون موظف است عملکرد دستگاه‌ها را جمع‌آوری کند و به سمع و نظر سران سه قوه و در نهایت مقام معظم رهبری برساند.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان عنوان کرد: اگر مدیران به رسالت خود در این زمینه به درستی عمل نکنند، ما وظیفه خود را در جهت انعکاس عملکرد دستگاه‌ها به مقام‌های بالا است، انجام می‌دهیم.

 

وی با بیان اینکه نشستن پشت میز و در اتاق کار فایده‌ای ندارد زیرا ظرفیت بنیاد محدود است و ما باید از ظرفیت نهادها و دستگاه‌های دیگر استفاده کنیم ادامه داد: برای هر صندلی مدیریتی ۷۳ شهید جان داده و اکنون نوبت ماست که به وظیفه قانونی خود که همان خدمت به خانواده شهدا و ایثارگران است، عمل کنیم.

 

نورانی خاطر نشان کرد: اگر مدیران و دستگاه‌ها وظیفه خود را انجام داده بودند اکنون نباید ۱۱ هزار بیکار و  ۱۰ هزار خانواده بدون مسکن و زمین در میان خانواده شهدا و ایثارگران داشته باشیم.

 

وی یاد آور شد: از این به بعد تصمیم داریم که جلسات شورای ترویج را در شهرستان‌ها انجام دهیم و دیدارها و ملاقات‌های عمومی خود را در شهرستان‌ها برگزار کنیم و هر خانواده‌ای که مشکلات قابل حل و بررسی داشته باشند در بنیاد شهرستان پاسخگوی آنها باشیم.

 

کد خبر 1227571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha