مردم شریف بابل در امر احداث کتابخانه و تجهیز این اماکن فرهنگی پیشتاز هستند

حجت الاسلام روحانی با بیان اینکه تشویق و ترقیب اقشار مختلف مردم به ویژه کودکان و نوجوانان به فعالیت در حوزه کتابخوانی هنر است که به صورت هنرمندان در کتابخانه روستای درویش خیل بابل در حال اجراست، گفت: مردم بابل در عرصه کتابخوانی پیشتاز و سرآمدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، حجت الاسلام حسن روحانی امروز( ۸آبان) در آئین اختتامیه هشتمین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب و تجلیل از روستاهای دوستدار کتاب در روستای مرزون‌آباد درویش خیل بخش مرکزی شهرستان بابل با بیان اینکه اقدامات این روستا در حوزه کتاب و کتابخوانی شایسته تقدیر است، اظهار کرد: سابقه فرهنگی و دینی مردمان این روستا برکسی پوشیده نیست.

 

امام جمعه بابل با بیان اینکه نماز جماعت پر رونق،‌ برگزاری فعالیت های دینی،‌آئینی و فرهنگی مردم فرهنگی این روستا می تواند الگویی برای سایر هموطنان باشد،‌افزود:  فعالیت کتابخانه عمومی شهید عشقعلی آقاجانی روستای مرزون‌آباد درویش خیل بخش مرکزی شهرستان بابل از سال ۹۴ آغاز و تا کنون ادامه دارد این کتابخانه علاوه بر ارائه خدمات کتابخانه ای در حوزه های فرهنگی، ترویجی، دینی و... درحال ارائه خدمت به جامعه روستایی است.

 

وی با بیان اینکه احداث پروژه های فرهنگی در این روستا با همراهی خیرین و اهالی روستا پیگیری و تکمیل می شود،‌گفت: تشویق و ترقیب اقشار مختلف مردم به ویژه کودکان و نوجوانان به فعالیت در عرصه کتابخوانی هنر است که به صورت هنرمندان در کتابخانه روستای درویش خیل بابل در حال اجراست.

 

حجت الاسلام به همه گیری کرونا و تعطیلی کتابخانه ها با هدف رعایت پروتکل های بهداشتی اشاره کرد و افزود: مردم شریف بابل در امر احداث کتابخانه و تجهیز این اماکن فرهنگی پیشتاز هستند.

 

وی با بیان اینکه کتاب یک ابزار مهم برای درمان انسان محسوب می شود،‌گفت: آشنایی مردم با کتاب اجر و پاداش معنوی زیادی دارد چراکه موجب کاهش آسیب های اجتماعی می شود.

 

حجت الاسلام روحانی بابیان اینکه پیامبر اسلام(ص) متولد شد تا مبعوث شود و متعلم به کتاب آسمانی باشد،‌اظهار کرد:‌قدردان فعالان فرهنگی روستای درویش خیل بابل برای فعالیت در عرصه کتاب و کتابخوانی و درخشش در هشتمین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب هستیم.

 

وی خواستار دو شیفت شدن کتابخانه این روستا شد.

کد خبر 1227595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha