اجرای ۴۸۰ پروژه نوسازی و احداث مدارس در خوزستان/ ۷۰۰ کلاس سنگی تا مهر ۱۴۰۲ حذف و ایمن‌سازی می‌شود

سعیدی‌پور از اجرای ۴۸۰ پروژه نوسازی و احداث مدارس با هزینه‌ای بالغ بر ۸۰۰ میلیارد تومان در خوزستان خبر داد و گفت: ۷۰۰ کلاس سنگی باقی‌مانده در سطح استان تا مهر ۱۴۰۲ حذف و مدارس ایمن جایگزین آنها می‌شود.

محمد سعیدی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، با اشاره به اقدامات سازمان نوسازی مدارس استان اظهار کرد: نوسازی مدارس در حوزه‌های تعمیرات و مقام‌سازی، احداث و تجهیزات و فناوری فعالیت می‌کند.

 

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان افزود: ما در سطح استان ۴۸۰ پروژه در حوزه نوسازی و احداث مدارس در حال ساخت داریم که با هزینه‌ای بالغ بر ۸۰۰ میلیارد تومان با شرایط، مساحت، سازه و پیشرفت‌های مختلف در دست انجام هستند.

 

وی با بیان اینکه این پروژه‌ها شامل ۲ هزار کلاس درس هستند اضافه کرد: از این تعداد ۳۰۰ پروژه در اهواز، کارون، باوی و حمیدیه و مابقی در سایر شهرها و روستاهای استان در دست اجرا است.

 

سعیدی‌پور با اشاره به اینکه همراه با احداث مدارس، تجهیزات را نیز در دستور کار داریم ابراز کرد: در این راستا ۳۰ تا ۳۵ درصد اعتبارات نوسازی به تجهیزات مدارس اختصاص دارد.

 

وی با بیان اینکه اعتبارات نوسازی مدارس هم از طریق اعتبارات استانی و هم ملی تامین می‌شود عنوان کرد: خیرین نیز کمک‌های بسیار خوبی جهت پیشرفت پروژه‌ها و همچنین تجهیزات مدارس ارائه می‌دهند.

 

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان از دیگر ماموریت‌های نوسازی مدارس را جذف مدارس سنگی و جایگزین کردن مدارس ایمن به جای آنها دانست و تصریح کرد: خوزستان دارای یک هزار و ۲۰۰ کلاس سنگی بود که طی ۲ سال گذشته ۵۰ درصد این مدارس حذف شده است.

 

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۷۰۰ کلاس سنگی در سطح استان باقی مانده است یاد آور شد: این مدارس نیز در برنامه‌ای ۲ ساله با اعتبارات محرومیت‌زدایی، ملی و خیرین ایمن‌سازی می‌شوند و پیش‌بینی می‌کنیم تا مهر ۱۴۰۲ به اتمام برسند.

 

 

 

کد خبر 1227640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha