منشاء بسیاری از اختلاف ها و پرونده ها، ترک فریضتین امر به معروف و نهی از منکر است

حجت الاسلام مهدوی نیا گفت: منشاء بسیاری از اختلافات و پرونده‌ها ترک فریضتین امر به معروف و نهی از منکر است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، حجت الاسلام « یونس مهدوی نیا» امروز در دیداربا دادستان مرکز خرم آباد، گفت: منشاء بسیاری از اختلافات و پرونده‌ها ترک فریضتین امر به معروف و نهی از منکر است.

 

وی افزود: طبق اصل هشتم قانون، حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر تکلیف قانونی دستگاه قضاست.

 

دبیرستاد امر به معروف و نهی از منکر لرستان ادامه داد: منشاء بسیاری از اختلافات و پرونده‌ها ترک فریضتین امر به معروف و نهی از منکر است که اگر این فریضه است به جایگاه خود برسد قطعاً از اختلافات و تنش ها پیشگیری خواهد کرد.

 

حجت الاسلام مهدوی نیا افزود: قانون، معیار اصلی امر به معروف و نهی از منکر است، قانون شکنی جرم است تخلف از قانون و خروج از مدار قانونی برای مقابله با هر چیزی که به نظر انسان منکر می آید بدون اجازه قانون و حکومت خودش جرم است.

 

وی افزود: این که امر به معروف و نهی از منکر به مرحله عملی برسد همه باید طبق قوانین عمل کنند.

 

حجت الاسلام مهدوی نیا اذعان داشت: دستگاه قضا با حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر می‌تواند تا حد قابل توجهی این بی‌تفاوتی را کاهش دهد.

 

وی افزود: آحاد مردم و مخصوصاً آمران به معروف و ناهیان از منکر باید این حمایت را احساس کنند که از امر به معروف و نهی از منکر نترسند.

 

دبیرستاد امر به معروف و نهی از منکر لرستان اظهار کرد: نترسیدن از امر به معروف و نهی از منکر مورد تاکید روایات بوده تا جایی که امام علی علیه السلام  می فرماید: «إنَّ الأمرَ بِالمَعروفِ و النَّهیَ عَنِ المُنکَرِ ، لَخُلُقان مِن خُلُقِ اللّه ِ سُبحانَهُ ، و إنَّهُما لا یُقَرِّبانِ مِن أجَلٍ و لا یَنقُصانِ مِن رِزقٍ . »

همانا امر به معروف و نهى از منکر دو خصلت از خصلتهاى خداوند سبحان هستند و این دو نه مرگ را نزدیک مى کنند و نه از روزى [انسان ]مى کاهند.
(نهج البلاغه خطبه ۱۵۶ صفحه ۲۹۰)
کد خبر 1227656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha