قدرت تبلیغاتی و رسانه ای کشور تقویت شود

ضابطی با اشاره به اینکه در فضای مجازی کشور، اخبار دروغ بسیار بیشتر از اخبار درست و حقیقی است گفت: باید قدرت تبلیغاتی و رسانه ای کشور تقویت شود تا با استفاده از ظرفیتهای رسانه ای داخلی در جنگ رسانه ای دشمن پیروز میدان شویم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از آران و بیدگل؛ « سعید ضابطی» امروز یکشنبه (۸آبان) در نخستین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهر ابوزیدآباد گفت: "اعتماد" یک مفهوم جدید و جامعه شناختی است که در ایجاد روابط و تعامل و بقای تعاملات اجتماعی نقش بسزایی دارد.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آران و بیدگل  افزود: اعتماد در جوامع سنتی و در گذشته بیشتر بر پایه روابط چهره به چهره، کلامی و چشمی استوار بوده ولی در جوامع امروزی و پیشرفته به شکل مدرن و شامل دیدارها و گفتارهایی است که با گسترش فضای مجازی، اعتماد اجتماعی فراتر رفته و ارتباطات بیشتر شده و رویکرد اجتماعی اعتماد هم به نوعی عوض شده است.

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان آران و بیدگل ادامه داد: "زندگی اجتماعی" انسان ها را مجبور به اعتماد و تعامل با همدیگر می کند و همین اعتماد باعث بوجود آمدن گروه های اجتماعی در جامعه شده و این گروه ها باعث نظم و همبستگی جامعه و حفظ و بقای آن می شود.

 

ضابطی با اشاره به اینکه یکی از عوامل موثر در بوجود آمدن نابسامانی ها در کشور، نبود فرهنگ اعتماد در سطح جامعه و بین مردم می باشد و باید فرهنگ اعتماد در جامعه نهادینه شود بیان داشت: در شرایط فعلی و طبق فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، کار فرهنگی مستلزم تشکیل جبهه فرهنگی است که این با اقدامات و عملکردهای مقطعی متفاوت است و جبهه فرهنگی به معنای مشارکت همه دستگاه ها و همه ارگان ها و همه مسئولین و نخبگان فرهنگی کشور و منطقه در پدید آوردن یک حرکت و جریان فرهنگی است.

 

وی با بیان این جمله از سردار شهید حاج قاسم سلیمانی که «فرصتی که در تهدید هست در فرصتها نیست» و در حال حاضر کشور دچار جنگ ادراکی شده است که در این زمینه جهاد تبیین می تواند بسیار راهگشا و موثر باشد اذعان داشت: فلسفه اصلی "جهاد تبیین" زدودن غبار بدفهمی و کج فهمی از مفاهیم انقلاب اسلامی و همچنین جلوگیری از انحراف و تحریف بیانات مقام های نظام جمهوری اسلامی ایران می باشد.

 

ضابطی اضافه کرد: در فتنه رویش های انقلاب مشخص می شود و بعضی ها هم در فتنه ها به انحراف کشیده می شوند و فتنه حاصل و رویش هر اتفاقی در جامعه است و بسیاری از افراد در طول این فتنه ها از قطار انقلاب پیاده شدند و در فتنه ها هست که ضعفها و نقاط قوت کشور شناخته می شود و این همان فرصتهایی است که در فتنه وجود دارد تا کشور در بازسازی خود و تجدید قوا وارد عمل شود.

 

مسئول کارگروه رسانه و فضای مجازی شهرستان آران و بیدگل با اشاره به اینکه در "موضوع فضای مجازی مدیریت فضای مجازی از هر چیزی مهم تر و اولی تر است " اضافه کرد:  در آمریکا ۲۷۰ ماده برای فضای مجازی وجود دارد که اگر تبلیغ ایرانیان باشد بسته می شود.

 

 ضابطی ادامه داد: در فضای مجازی کشور، اخبار دروغ بسیار بیشتر از اخبار درست و حقیقی است و این در حالی است که این اخبار دروغ، بارها تکرار شده و باعث باور پذیری خبر در مردم می شود و می طلبد که قدرت تبلیغاتی و رسانه ای کشور تقویت شود تا با استفاده از ظرفیتهای رسانه ای داخلی در جنگ رسانه ای دشمن پیروز میدان شویم.

 

نخستین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهر ابوزیدآباد با حضور حجت الاسلام سید احمد شاهمیری امام جمعه شهر ابوزیدآباد و اعضای شورا با دو دستور «انتخاب نماینده تام الاختیار ادارات در جلسه شورای فرهنگ عمومی» و «ارائه برنامه ها و پیشنهادات در خصوص تقویت اعتماد اجتماعی» در شهر ابوزیدآباد برگزار شد.

کد خبر 1227670

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha