افزایش نشاط فرهنگی خروجی جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب

احمدوند با بیان اینکه به واسطه جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب شاهد توسعه نشاط فرهنگی در بین روستائیان کشور هستیم، گفت: اعتبار یک صد میلیون تومانی برای توسعه فعالیت های کتابخانه ای روستای برگزیده این جشنواره می تواند به توسعه کتابخوانی ختم شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، یاسراحمدوند، امروز( ۸آبان) در آئین اختتامیه هشتمین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب و تجلیل از روستاهای دوستدار کتاب در روستای عرب محله بخش رودبی جنوبی شهرستان ساری ضمن تحسین عملکرد مردم شریف این روستا در حوزه ترویج فرهنگ مطالعه،‌ اظهار کرد:‌ امید است انتخاب این روستا به عنوان روستای دوستدار کتاب در بین سایر روستاهای کشور زمینه ساز تقویت فعالیت های فرهنگی این منطقه باشد.

 

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به نقش کتاب در تربیت نسل کارآمد اشاره و بیان کرد: حتما کودکان و نوجوانان این روستا که کتابخوان هستند در آینده ای نزدیک در پست های مدیریتی و عرصه های مختلف علمی، اجتماعی و فرهنگی مشاهده می شوند.

 

وی با بیان اینکه دهیاران، شورای اسلامی روستا، بخشداران، کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، مدارس، و سایر نهادی فرهنگی و تشکل‌های مردمی نقش مهمی در معرفی روستاهای دوستدار کتاب دارند، افزود: اعتبار یک صد میلیون تومانی برای توسعه فعالیت های کتابخانه ای روستای برگزیده جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب می تواند گام مثبتی برای جذب اعتبار بیشتر باشد.

 

احمدوند با بیان اینکه به واسطه جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب شاهد توسعه نشاط فرهنگی در بین روستائیان سراسر کشور هستیم، گفت:در هشتمین دوره این جشنواره تغییراتی نسبت به دوره‌های گذشته داشتیم؛ به این صورت که در همه روستاها مراسم ویژه‌ای برای روستاهای برگزیده با مشارکت مردم برگزار خواهیم کرد. همچنین کمک‌ها و حمایت‌هایی برای این روستاها در نظر گرفته ایم .

 

کد خبر 1227697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha