مشارکت ۲۸۵روستای کشور در هشتمین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب

جانعلی پور از مشارکت ۲۸۵روستای کشور در هشتمین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب خبر داد و گفت: با رای هیات داوران این جشنواره ۱۰روستا به عنوان منتخب این جشنواره معرفی و تجلیل شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، اسماعیل جانعلی پور، امروز( ۸آبان) در آئین اختتامیه هشتمین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب و تجلیل از روستاهای دوستدار کتاب در روستای عرب محله بخش رودبی جنوبی شهرستان ساری با بیان اینکه اقدامات این روستا در حوزه کتاب و کتابخوانی شایسته تحسین است، اظهار کرد: دهیاران، شورای اسلامی روستا، بخشداران، کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، مدارس، و سایر نهادی فرهنگی و تشکل‌های مردمی نقش مهمی در معرفی روستاهای دوستدار کتاب دارند.

 

مدیرکل مجامع تشکل ها و فعالیت های فرهنگی بیان کرد:۲۸۵روستا از استان های سراسر کشور به هشتمین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب مدارک لازم را ارسال نموده اند که از مجموع آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره پس از بررسی و انجام مرحله غربالگری تعداد 50 روستا به مرحله داوری نهایی راه یافته اند. 

 

جانعلی پور گفت: پس از انجام مرحله نهایی داوری تعداد ۹ روستای برگزیده و یک روستا به عنوان روستای استمرار معرفی شد.

 

وی از درخشش ۲ روستای مرزون‌آباد درویش خیل بخش مرکزی شهرستان بابل و روستای عرب محله بخش رودبی جنوبی شهرستان ساری خبر داد و خاطرنشان شد: امید است روستای عرب محله سال آینده در نهمین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب به همت اهالی این روستا و تلاش در عرصه ترویج فرهنگ مطالعه بعنوان روستای برگزیده برگزیدگان معرفی شود.

 

جانعلی پور با بیان اینکه یک صد میلیون تومان اعتبار خرید کتاب و هدیه ریالی را به مردم این روستا تقدیم می کنیم تا کمک کار مردم این روستا برای توسعه فعالیت های کتابخانه ای باشد، اظهارامیدواری کرد شاهد رونق فعالیت های کتابخانه ای در این روستا و روستاهای همجوار باشیم.

 

کد خبر 1227698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha