مشهد دروازه صادرات دانش و خدمات صنعت چاپ به آسیای میانه است

قاضی زاده گفت: با رایزنی‌های فشرده دستگاه دیپلماسی، امروزه امکان مبادلات تجاری با کشورهای آسیای میانه فراهم شده و در این کریدور تجاری، مشهدالرضا(ع) می‌تواند دروازه صادرات محصولات، دانش و خدمات صنعت چاپ باشد.

«سید احسان قاضی‌زاده هاشمی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان رضوی در تشریح ظرفیت‌های استان خراسان رضوی در صادرات محصولات، دانش و خدمات صنعت چاپ به کشورهای همسایه اظهار کرد: با رایزنی‌های فشرده دستگاه دیپلماسی، امروزه امکان مبادلات تجاری با کشورهای آسیای میانه فراهم شده و در این کریدور تجاری، مشهدالرضا(ع) می‌تواند دروازه صادرات محصولات، دانش و خدمات صنعت چاپ باشد.

 

عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی افزود: اکنون‌که بازار بکر کشورهای آسیای میانه پذیرای صاحبان صنایع ایرانی است، مهم است که صنایع پیشتاز در حوزه چاپ و بسته‌بندی در ابتدا حوزه‌های مستقل بازاریابی و صادرات را تشکیل دهند تا در آینده نزدیک، فعالان ایرانی این صنعت بتوانند عرصه بسته‌بندی محصولات تولیدی در همسایگان شمال شرقی را در دست بگیرند.

 

وی ابراز امیدواری کرد: چه کسی می‌گوید به خاطر رونق حوزه تکنولوژی‎های نو و فضاهای ارتباطی جدید، دیگر عصر صنعت چاپ به پایان رسیده است؟ امروزه صنعت چاپ ازجمله محور اقتصاد جهانی است و نبض صنعت بسته‌بندی را به‌ عنوان یکی از پررونق‌ترین عرصه‌های اقتصادی در اختیار دارد.

 

قاضی زاده ادامه داد: در ایران هم می‌توان شرایط مشابهی ایجاد کرد و اگرچه امروزه مشکلات بسیاری گریبان گیر صنعت چاپ است و از چالش نقدینگی گرفته تا مشکلات حوزه کاغذ، عرصه را بر فعالان این صنعت تنگ کرده اما می‌توان با افزایش حوزه نفوذ و تأثیرگذاری صنعت چاپ با سایر بسترهای اقتصادی ازجمله صنعت تبلیغات و بسته‌بندی، هم گره از دست و پای صنعت چاپ باز کرد و هم جان تازه‌ای به صنعت بسته‌بندی داد.

کد خبر 1227701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha