نباید اجازه دهیم فرهنگ اصیل مازندران خدشه دار شود

سلگی با بیان اینکه عقبه فرهنگی مازندران از یزد و کاشان بیشتر است از قرن چهارم شیعه دوازده امامی در مازندران داشتیم، گفت: نباید اجازه دهیم فرهنگ اصیل مازندران به واسطه حضور گردشگران خدشه دار شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، روح الله سلگی، امشب (8آبان) در آئین رونمایی از پوستر روز مازندران در دفتر نماینده ولی فقیه درمازندران که با همراهی یاسر احمدوند، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، با بیان اینکه مازندران به دیار علویان ملقب است، اظهار کرد: این نام اذهان را به سمتی سوق می دهد که این خطه از شمال کشور پایگاه حکومت علویان بوده است.

 

معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران به نامگذاری روز ۱۴ابان در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران به نام روز مازندران اشاره و بیان کرد: قدردان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و استاندار مازندران برای ثبت نام روز مازندران در تقویم هستیم.

 

سلگی بااشاره به پیشینه تشکیل اولین حکومت علویان در استان مازندران، گفت: اندیشمندانی که سیر تحولات تاریخ و شکل گیری نظام های سیاسی را مطالعه کرده اند به درستی دریافتند که چه کار بزرگی در مازندران انجام شده و مردمان این خطه از شما کشور در سال ۲۵۰هجری قمری برای تشکیل حکومت تشییع چه اقدام ارزشمندی انجام داده اند.

 

وی بااشاره به اقدامات مردمان مازندران در دوران دفاع مقدس، دفاع از حرم و مبارزه با منافقین، افزود: مردم آمل در بهمن سال60با منافقین مبارزه جانانه ای داشتند.

 

سلگی با بیان اینکه در تابستان امسال69میلیون شب مسافر در استان اقامت داشته اند، گفت: متاسفانه سرانه بودجه فرهنگی کشور جوابگوی جمعیت شناور استان نیست.

 

وی از ظرفیت گردشگری مازندران بعنوان یک فرصت برای انجام فعالیت های فرهنگی یاد کرد و خواستار اختصاص بودجه فرهنگی به مازندران شد.

 

سلگی با بیان اینکه عقبه فرهنگی مازندران از یزد و کاشان بیشتر است از قرن چهارم شیعه دوازده امامی در مازندران داشتیم، افزود: متاسفانه فرهنگ گردشگران تهران نشین به فرهنگ این استان زخم وارد کردند.

 

وی با بیان وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی مازندران روز 12آبان ماه جاری برای حضور در همایش بزرگداشت روز مازندارن دعوت دارند، گفت: تلاش داریم با برگزاری فعالیت های فرهنگی در راستای بزرگداشت این مناسبت تقویمی، نقش مازندران در تشکیل حکومت علویان تبیین شود.

کد خبر 1227711

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha