استاندارد باید در متن تصمیم‌گیری‌های جامعه باشد

زارعی کوشا گفت: استاندارد از موضوعات مهم جامعه است و باید در متن تصمیم‌گیری‌ها باشد و جزو اصول اصلی در طراحی‌ها قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا عصر یکشنبه(۸ آبانماه) در جلسه شورای استاندارد کردستان با تبریک هفته استاندارد اظهار کرد: استاندارد در جامعه ما در متن تصمیم‌گیری‌ها نبوده و یا نهادینه نشده است و عده‌ای نگاه تامین شاخصه‌ها و شرایط حداقلی دارند اما استاندارد از موضوعات مهم جامعه است و باید در متن تصمیم‌گیری‌ها باشد و جزو اصول اصلی در طراحی‌ها قرار گیرد.

 

 

استاندار کردستان افزود: در حوزه استاندارد باید نگاهها را  وسعت داد و استاندارد محصولات را باید مورد توجه قرار داد.

 

 

وی بیان کرد: در حوزه مواد غذایی نیز استاندارد یک اصل است و شاخصه‌های حداقلی مدنظر است که باید به این مقوله بیشتر اهتمام و توجه داشته باشیم.

 

 

زارعی کوشا با بیان اینکه از مهمترین راهکارها این است که اداره استاندارد خود را زنده و پویا نشان دهد، تصریح کرد: باید به سمت تولیدات  و انجام کارهایی حرکت کنیم که  الگوی سایر استان‌ها شویم.

 

 

وی یادآور شد: کردستان در بحث تغییر الگوی کشت در حوزه کشاورزی مسیرهایی را می‌رود که نرفته‌ است و می‌خواهد الگوی کشور شود بنابراین این ظرفیت را داریم که الگوی کشور باشیم.

 

 

استاندارد کردستان اضافه کرد: باید دلسوزی بیشتری در حوزه استانداردسازی به خرج داد و مواردی که نیاز به پیگیری دارد بدون انتظار تشکیل جلسات دنبال شود.

کد خبر 1227713

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha