فعالیت  های فرهنگی با محوریت شهید نوروزی حمایت می شوند

احمدوند از اعلام آمادگی برای استانداری مازندران برای حمایت از فعالیت های فرهنگی با محوریت شهید مصطفی نوروزی خبر آملی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندارن، یاسر احمدوند، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که امروز(۸آبان) برای معرفی روستاهای دوستدار کتاب به مازندران سفر کرده با همراهی حسین جوادی،مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی دیار علویان و روح الله سلگی، معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران با حسین نوروزی، پدر شهید امنیت «مصطفی نوروزی» در ساری دیدار و گفتگو کرد.

 

همچنین در این دیدار اسماعیل جانعلی پور، مدیرکل اداره مجامع تشکل ها و فعالیت های فرهنگی- علی رمضانی، مدیرعامل موسسه خانه کتاب وادبیات ایران- علی اکبر ابراهیمی، مدیرکل دفتر امور چاپ و نشر معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و محمد حسین ظرفیان، مدیرکل دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را همراهی کردند.

 

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این دیدار ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهدای دوران دفاع مقدس و دفاع از حرم و گرامیداشت یاد و نام شهید مصطفی نوروزی،‌اظهار کرد: 

 

یاسر اجمدوند از خانواده شهدا و ایثارگران بعنوان میراث ارزشمند انقلاب اسلامی یادکرد و گفت: بدون تردید شهدای عزیز پایه های انقلاب اسلامی را مستحکم کردند.

 

وی خاطرنشان شد: همگی وظیفه داریم ادامه دهنده راه شهدا باشیم.

 

*به دنبال معرفی سیره عملی شهید مصطفی در حوزه فرهنگ هستیم

پدر شهید امنیت مصطفی نوروزی در این دیدار با بیان اینکه شهید مصطفی نوروزی در عرصه های فرهنگی گمنام بود اما در عرصه های جهادی محکم ورود می کرد، اظهار کرد:شهید مصطفی خدمات زیادی در حوزه های فرهنگی، اجتماعی، مذهبی، جهادی و ... داشت. درهمین ماجرای سیل میاندرود یک هفته تمام با حاج «حسین یکتا» به کمک سیل زدگان شتافت.

 

حسین نوروزی افزود: آقا مصطفی مرد عمل بود به اذعان مردم سیستان و بلوچستان زبان زد عام و خاص بود به درستی نام نیکی از مازندران و مردمان این خطه در محل خدمت خود به یادگار گذاشت .

 

وی اذعان کرد: معتقدم شهید مصطفی ها با نثار جان شیرین خود در راه دفاع از اسلام و ولایت، نظام ما را بیمه کردند.

 

نوروزی بیان کرد: شهید مصطفی ادامه دهنده راه امام راحل و رهبری بود همیشه تاکید داشت آقا را تنها نگذارید هرچه از خصوصیات و منش و سیره عملی و اخلاقی شهید مصطفی بگوییم ممکن است نتوانیم حق مطلب  را ادا کنیم.

 

وی با تاکید براینکه انتظار داریم اهداف بلند شهید در جامعه پیاده بشود، گفت: تلاش شده با برگزاری جشنواره های فرهنگی هنری سیره عملی شهید مصطفی نوروزی برای نسل نو بازگو شود 

 

وی از جمع آوری خاطرات و چاپ وصیت نامه شهید مصطفی نوروزی با همکاری فعالان مسجدی و بسیجی خبر داد و خاطرنشان شد: مردم داری، ولایت مداری، خیرخواهی، نوع دوستی و... از مهمترین سجایای اخلاقی مصطفی بوده است در بسیاری از مواقع آقا مصطفی نقش پدری بر گردن من داشت.

 

پدر شهید امنیت«مصطفی نوروزی» به هجمه فرهنگی اشاره کرد و گفت: به فرموده مقام معظم رهبری باید برای مقابله با تهاجم فرهنگی کار شود.

کد خبر 1227752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha